לורד דיוויד וולפסון, סגן שר המשפטים של בריטניה, התארח הבוקר (חמישי) בוועידת לונדון של קבוצת הג'רוזלם פוסט בשיתוף UK Israel Business, הנערכת במועדון הכדורגל טוטנהאם בלונדון, ושוחח עם להב הרקוב, עורכת בכירה ופרשנית פוליטית בג'רוזלם פוסט. הוא הבהיר כי לבריטניה יש "גישה בלתי מתפשרת כלפי אנטישמיות", וציין כי הסכמי אברהם "השפיעו כלכלית על אזור המזרח התיכון". 

בפתח דבריו הוא נשאל על נאום שנשא, ובו דיבר על האנטישמיות בבריטניה. "הנאום שלי היה על אנטישמיות ודובר בו על אנטישמיות בקמפוסים. לבריטניה יש גישה לא מתפשרת כלפי אנטישמיות. אנחנו מאמינים גם שבריטניה צריכה לשמור על חופש הביטוי". 

איך אתה מוצא את האיזון בין אנטישמיות לחופש הביטוי?
"אנטישמיות זה חופש השנאה. כל הדמוקרטיות מותחות קו ברור בין חופש ביטוי לחופש שנאה. אנטישמיות היא שנאת יהודים. זה חשוב לראות אנטישמיות והמלחמה בה כחלק מהמלחמה בגזענות". 

צייצת לאחרונה ציוץ מעניין. דיברת על הסטדנדרט הכפול ביחס כלפי ישראל. איך ראית את הסיפור הזה עם אמנסטי שקראה לישראל מדינת אפרטהייד?
"כל ממשלה יכולה לבקר. ישראל היא דמוקרטיה תוססת. יש רבים בישראל נגד מדיניות הממשלה ורבים שבעדה. אבל צריך להבדיל בין זה לבין סימון מדינה, כאשר אתה לא עושה זאת לשום מדינה אחרת. 

הובלת משלחת למזרח התיכון לאחרונה. איך אתה חושב שהסכמי אברהם השפיעו על המצב? 
"הגעתי לדובאי הרבה במסגרת העבודה שלי. עכשיו אתה הולך ואתה שומע יותר עברית ברחובות דובאי מאשר אנגלית. קשה מאוד להשיג מושב במסעדה כשרה. אין ספק שההסכמים השפיעו כלכלית על האזור. מה ששמעתי בדובאי ובישראל הוא שכאשר מדובר במשפט וחוק, האינטראקציה רק הולכת וגוברת, וזה יכול לבשר טובות לעתיד".