בימים אלו מתמודדת סין עם גל חום כבד. בשעה שהטמפרטורות עומדות על יותר מ-40 מעלות, החקלאות נמצאת בסכנה, ואיתה מפעלי הענק במדינה. החום העז מוביל לשיבושים באספקת האנרגיה ובגישה למים. פלג לוי, ראש הקונסוליה הכללית של ישראל בדרום סין, סיפר הערב (שני) בתוכנית "איפה הכסף" עם ענת דוידוב ב-103FM על השפעת מזג האוויר על המדינה.

"בדרום סין כמו ביתר המדינה גל החום כבר נמשך מספר שבועות, אין צפי לסיומו, מדברים על עוד חודש. ההשפעות על הכלכלה כבר ניכרות", אמר לוי בפתח השיחה. "סין נמצאת במשבר כלכלי החמור ביותר מאז הפריחה שלה, מאז שנות ה־90, שלוש שנות קורונה וכאן בסין הקורונה ממשיכה. לא מדברים על חיסונים אפילו, המדיניות שונה. הכל סגור וזה משפיע על הכלכלה. עד לפני כמה חודשים אבל האומיקרון שינה את הכללים והכלכלה הסינית אחרי שלוש שנות סגר מקרטעת".

לדבריו, "מה שקורה עכשיו זה שהמחסור פוגע בעיקר בתעשיות הכבדות, הברזל, הכימיות, הדשנים, זה פוגע בהן, אין להן מים. הקברניטים צריכים להחליט האם המים ילכו לתעשייה או לאנשים. כשמפעל במערב סין עוצר לשישה ימים, וזה מה שקרה שבוע שעבר, אז אין ליתיום וזה משפיע ישירות על ייצור הבטריות, הסוללות שכולנו משתמשים. הנושא של החקלאות מאוד משמעותי".

בסיום השיחה הדגיש לוי כי "מדברים על סין כמפעל אבל היא גם מייצרת מזון מאוד גדולה וזה פוגע. הסינים עמידים מאוד, הם עם שידע הרבה קשיים. זה יוביל לעוד התמרמרות בקרב האוכלוסייה שגם ככה קורסת תחת המגבלות. זה לא פשוט ומשפיע על כל העולם".

 סייעה בעריכת הכתבה: שני רומנו, 103FM