דוח חדש של ארגון אינטרנשיונל לייבור של האו"ם שהתפרסם אתמול חשף כי גם בשנת 2022, 50 מיליון בני אדם עדיין מוחזקים בתנאי 'עבדות מודרנית', והם הידרדרו אליה בשל עוני ומשברים גלובליים שונים. 

סוגים אלו של עבדות מתבטאים בעבודה כפויה, או נישואין בכפייה. ההערכות החדשות מצאו כי מ-2016 ועד היום, 9.3 מיליון אנשים נוספו למעגל העבדות. "אנחנו באמת המומים שהסוגיה הזו איננה משתפרת, אלא להפך", כך אמר גיא ריידר, מנהל אינטרנשיונל לייבור.

המחקר מצא כי למהגרי עבודה סיכוי גדול פי שלושה לעבוד בעבודות כפייה, בהשוואה למי שאינם מהגרים. עוד עולה מהנתונים כי אחד מכל חמישה קורבנות שנאלצים לעבוד בניגוד לרצונם הם ילדים, כאשר יותר ממחציתם מנוצלים מינית. 

עם זאת, בחלק נפרד של הדו"ח, ארגון האינטרנשיונל לייבור ציין כי קטאר - שהתמודדה עם האשמות על הפרת זכויות עובדים כלפי מהגרי העבודה בשטחה, השתפרה משמעותית לקראת גביע העולם בכדורגל שייערך בנובמבר הקרוב, זאת בעקבות משרד שפתח שם הארגון בשנת 2018.

מנגד, הארגון הביע חשש ממה שמתרחש בסין, והידרדרות העבודה הכפויה בחלקים מסוימים של הרפובליקה העממית. המעצרים של מוסלמים ואויגורים בשיניאנג הם בגדר פשעים כנגד האנושות, נכתב בדו"ח.