אנגליה עדיין לא הספיקה להתאושש ממותה של מלכתם אהובה אליזבת השנייה, אך יש אנשים שאותם מעסיקה שאלה אחרת לגמרי: מה יקרה לכלבים האהובים אותם אימצה? כפי שכולם יודעים, המלכה הייתה חובבת כלבים מושבעת והחזיקה בבעלותה יותר מ-30 כלבים במהלך כהונתה הארוכה. אליזבת אהבה במיוחד את זן כלבי הקורגי שהפכו להיות סוג של קמע בבית המלוכה.

לכל אוהבי הכלבים שדאגו מה יקרה לשני כלבי הקורגי הנותרים, למזלנו יש תשובה: אחד מבניה של המלכה ישמור את הכלבים אצלו.  הדוכס מיורק, הלא הוא הנסיך אנדרו, שיקח על עצמו את האחריות וידאג לשני כלבי קורגי אותם החזיקה המלכה, כך על פי דבריו של דובר המשפחה. הנסיך לא יישא באחריות לבדו, כאשר אשתו לשעבר, הדוכסית שרה פרגוסון התנדבה לסייע לו.

הנסיך אנדרו (צילום: רויטרס)
הנסיך אנדרו (צילום: רויטרס)

"זו הייתה הדוכסית שאימצה את הכלבים כשעוד היו גורים והדוכס הוא זה שנתן אותם למלכה כמתנה", מסר הדובר. שמות הכלבים הם סנדי ומואיק והם יגורו בלודג׳ המלכותי בווינדזור, בנכס שהנסיך אנדרו מחזיק יחד עם אשתו לשעבר.

במהלך 70 שנות כהונתה, למלכה אליזבת היו יותר מ-30 כלבים אבל אהבתה לקורגים הייתה הידועה והמתועדת ביותר. הכלבים היו חלק בלתי נפרד מחייה, בין אם ישבו לצידה או סמוך לרגליה. אמם של הארי וויליאם, הנסיכה דיאנה אף התפרסמה כשנתנה להם את הכינוי המשעשע ״שטיחים ניידים״.

ומה יהיה עם שני הכלבים הנוספים קנדי ולייסי? שהרי הם לא קורגים מיוחסים, אלא רק קוקר ספנייל וכלב מעורב, נראה שכרגע עתידם לא הוחלט. עם זאת נציין כי פרגי, הג׳ינג׳ית אהובה עלינו, שומרת על קשר הדוק עם בית המלוכה (אף על פי שנפרדה מבעלה הנסיך ב-1996) ועדיין מטיילת עם כל הכלבים ורוכבת על סוסים ביחד עם בעלה לשעבר, כך על פי דובר המשפחה המלכותית.

אחרי מות המלכה פרגוסון פרסמה פוסט בטוויטר: ״היא הייתה החמות הכי מיוחדת וחברה אמיתית. תמיד אהיה אסירת תודה על הנדיבות שהיא הראתה כלפי גם אחרי גירושי, אתגעגע אליה יותר ממה שמילים יכולות לתאר״.