על רקע המשך המחאות ברחבי איראן שבמהלכן נהרגו מאות מפגינים, להערכת גורמים בינלאומיים, אופן דיכוי המחאה של השלטונות באיראן, לצד תמיכתה הצבאית של איראן ברוסיה, מקילים על נקיטת מדיניות נוקשה מצד מדינות המערב כלפי איראן, כולל הקפאת התוכניות לחזור להסכם הגרעין איתה.

בלילה שעבר נערך במועצת הביטחון של האו"ם דיון בדלתיים סגורות בקשר לשימוש בכטב"מים מתוצרת איראנית על ידי הכוחות הרוסיים באוקראינה. דובר מחלקת המדינה של ארה"ב פרסם בהודעה מטעמו כי ביחד עם בעלות בריתה, ארה"ב תפעל למנוע העברת כלי נשק מסוכנים מאיראן לרוסיה.

המדינות החברות באיחוד האירופי אישרו מצדן עיצומים נגד איראן בגין העברת כטב"מים מתוצרתה לידי רוסיה. הוחלט על הקפאת נכסיהם של שלושה אישים ויישות מוסדית אחת בשל אחריותם למשלוחי המל"טים.

ההערכות הן כי ההתפתחויות האחרונות עשויות להביא להחמרה משמעותית ביחס המערב לאיראן. מכירת טילים בליסטיים לרוסיה מנוגדת להחלטה של מועצת הביטחון, המהווה חלק מהסכם הגרעין המקורי. אם אכן יוכח שאיראן העבירה טילים כאלה לרוסיה, האירופים צפויים מיוזמתם לדרוש את הפעלת סעיף ה"סנאפ־באק" – החזרת הסנקציות שהוטלו על איראן עד שנת 2015, לפני הסכם הגרעין.