בעקבות הצהרות רשמיות של ארה"ב והאיחוד האירופי כי הסכם הגרעין עם איראן אינו עומד עכשיו על הפרק בגלל דיכוי תנועת המחאה הנמשכת בארצה, שיתוף הפעולה הצבאי עם רוסיה ודרישותיה שאינן מתקבלות על הדעת במו"מ, מנסים האיראנים לשמור את עצמם בתמונת המו"מ ובקהילה הבינלאומית.

עבדאללהיאן הכחיש בתוקף בראיון לאיגוד סוכנויות השידור האסייתיות־פסיפיות שאיראן מספקת כלי נשק וכטב"מים לרוסיה: "אנחנו לא נתנו, ולא ניתן, שום כלי נשק וכטב"מים לרוסיה כדי שתשתמש בהם במלחמה עם אוקראינה". עבדאללהיאן סיפר כי לפני מספר ימים אמר בשיחתו הטלפונית עם שר החוץ של האיחוד האירופי, ג'וזף בורל, כי הוא מוכן שמשלחת של מומחים צבאיים איראנים ואוקראינים יחקרו את הטענה של שימוש בכטב"מים איראניים במלחמה באוקראינה.

בתוך כך, ישראל וצרפת חתמו על הסכם לשיתוף פעולה במלחמה במימון הטרור, בצד הלבנת הון (בעיקר על ידי בעלי אזרחות כפולה בישראל), והפעילויות הפליליות הנלוות לה. צינורות מימון הטרור הבינלאומיים מיועדים, בין היתר, לארגונים כמו חיזבאללה שנתמכים על ידי איראן. 

ההסכם נחתם על ידי הרשות הישראלית לאיסור הלבנת הון ומימון טרור והארגון הצרפתי למודיעין ומעקב אחרי פעילות פיננסית חשאית. ההסכם היה אמור להיחתם בדרג שרים על ידי השר הצרפתי לענייני מימון ופעילות תקציבית ציבורית, גבריאל אטאל, ושר המשפטים גדעון סער, אך ביקורו של אטאל בישראל בוטל בגלל הדיון על התקציב בפרלמנט הצרפתי, והוא נחתם בפועל על ידי ראשי היחידות, עלית אוסטרוביץ־לוי מישראל וגיום ואלט וולה מצרפת.