מלחמת רוסיה-אוקראינהנשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, הצהיר לאחרונה כי בעקבות ההפצצות של הצבא הרוסי, יותר משישה מיליון משפחות אוקראיניות סובלות מהפסקות חשמל. בתוך גל הקור העז במזרח היבשת, והחשש משלג כבד, הכריח את האזרחים למצוא פתרונות יצירתיים כדי לפצות על המחסור במחשל, מים וחימום. 

בתוך כך, בסרטונים שפורסמו ברשתות החברתיות, תועדו כמה משפחות אוקראיניות מציעות פתרונות ספונטניים למציאות החדשה והבלתי נסבלת, שבה פגשו. כך למשל, חלקם עברו להתגורר במכוניתם לצורך חימום, בעוד שאחרים החלו להשתמש בגנרטורים חשמליים, שהפכו להכרחיים לאור הפסקות החשמל הרבות. 

נשיא אוקראינה התייחס לכך ואמר שתושבי קייב סובלים בצורה הגדולה ביותר מהפסקות החשמל. לדבריו, "חלק מתושבי הבירה נותרים ללא חשמל או מים במשך 20 שעות ולפעמים גם 30". הוא הסביר כי "מהנדסי החשמל ממשיכים בניסיונות התיקון של מערכות החשמל, והמגבלות על אספקת החשמל נותרו ב-15 מחוזות שונים במדינה, כולל הבירה". מטאורולוגים כבר חזו שלג כבד בבירה, החל מהיום, כשהטמפרטורות יורדות אל מתחת לאפס. זאת, כאשר מיליוני אנשים בסביבה, עדיין ללא חימום.

כזכור, משרד ההגנה האוקראיני פרסם לאחרונה כיצד לוחמיו מתכוננים ללחימה בחורף הקשה באזור. משרד החוץ האוקראיני ציין כי "הלוחמים דואגים למקלטים, שממוקמים מתחת לאדמה, כדי שיהיו נוחים ובטוחים להמשך הלחימה". לצד התמונות שפורסמו, ציינו עוד כי "ככה נראים המקלטים הזמניים, כאן החיילים בשדה הקרב יכולים לישון, לחמם את עצמם ולבשל" זאת, על רקע החשש כי הטמפרטורות בחורף הקרוב יגיעו למינוס 30 מעלות צלזיוס.