ביקורת מבית: בדרי חוסייני חמינאי, אחותו של המנהיג העליון של איראן, האייתוללה עלי חמינאי, מתחה עליו ביקורת היום (רביעי) בעקבות התנהלות השלטון מול המחאה, וקראה למשמרות המהפכה להניח את נשקם.

במכתב שפרסמה כתבה חוסייני חמינאי: "אני חושבת שראוי להכריז שאני מתנגדת למעשיו של אחי ומביעה את הזדהותי עם כל האמהות המתאבלות על פשעי הרפובליקה האסלאמית".

"משמרות המהפכה ושכירי החרב של עלי חמינאי צריכים להניח את נשקם בהקדם האפשרי ולהצטרף לעם לפני שיהיה מאוחר מדי", הוסיפה במכתבה.

"מחאת החיג'אב" באיראן (צילום: רויטרס)

כזכור, לפני כשבועיים דווח כי המפגינים באיראן זכו לתמיכה מכיוונה של פארידה מוראדחאני, אחייניתו של המנהיג העליון עלי חמינאי. בסרטון שפורסם לאחרונה, היא קראה לממשלות הזרות "לנתק כל שאר עם טהרן, על רקע הדיכוי האלים של השלטונות נגד המחאות ההמוניות". מי שפרסם את התיעוד, הוא אחיה של פארידה, מחמוד, אשר מתגורר בצרפת, ומגדיר את עצמו כ"מתנגד לרפובליקה האסלאמית".

עוד אמרה פארידה בסרטון, כי "עכשיו זה הזמן של כל המדינות החופשיות והדמוקרטיות להחזיר את נציגיהן מאיראן, כמחווה סמלית, ולגרש את נציגי המשטר האכזרי מאדמותיהן. תמכו בנו והודיעו לממשלות להפסיק לתמוך במשטר העקוב מדם שהורג ילדים. המשטר הזה אינו נאמן לאף אחד מעקרונותיו הדתיים, ואינו יודע את הכללים מלבד כוח והיצמדות לשלטון".