ממשל ביידן החל בתוכנית שמטרתה לפגוע ביכולתה של איראן לייצר מל"טים תוקפים ולהעבירם לרוסיה עבור המלחמה באוקראינה. כך, דווח היום (רביעי) בניו יורק טיימס. על פי הדיווח, כוחות הצבא האמריקאי מסייעים לאוקראינה לפגוע באתרים השונים בהם מאוכסנים ומהם משוגרים המל"טים על ידי רוסיה.

איתור המקומות בהם הרחפנים מאוכסנים ברוסיה אינה משימה קלה, מכיוון שהרוסים מעבירים את אתרי השיגור והאכסון לעיתים דחופות, ממגרשי כדורגל לחניונים. הדחף למנוע מאיראן חלקים קריטיים עבור המל"טים כבר הוכח קשה כמו הדחף, בן עשרות השנים, לשלול מאיראן את הרכיבים הדרושים להעשרת אורניום.

אחת החברות האיראניות שמוגדרות על ידי בריטניה, צרפת וגרמניה כיצרנית מפתח של אחד משני סוגי המל"טים הנרכשים על ידי הרוסים, Qods Aviation, הופיעה במשך שנים ברשימות הספקים של האו"ם לאיראן. כך החברה, שבבעלות צבא איראן, הרחיבה את קו המל"טים שלה למרות הסנקציות.

במאמץ לעצור את התקפות הרחפנים, ביידן פנה להיסטוריית ישראל-איראן לייעוץ בנושא. בשיחת וידאו עם בכירי הביטחון הלאומי ביום חמישי שעבר, היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן דן עם הבית הלבן ביחסים הצבאיים ההולכים וגדלים של איראן עם רוסיה.

המאבק של ממשל ביידן בהתמודדות עם המל"טים מגיע ברגע משמעותי במלחמה, בדיוק כשאוקראינה משתמשת במל"טים שלה כדי לתקוף בתוך רוסיה. גורמים רשמיים בוושינגטון ובלונדון מזהירים כי איראן עשויה לספק לרוסיה טילים נוספים.