בארה"ב מוטרדים מהתעצמותה הצבאית של סין, שממשיכה לפעול על מנת להגדיל את הצי הימי שלה. סם טנגרדי, מרצה בכיר במכללת המלחמה של הצי האמריקני, הזהיר היום (שלישי) בשיחה עם CNN כי "בלוחמה הימית הצי הגדול יותר כמעט תמיד מנצח". 

צבאות ישראל ואיראן - בין 20 החזקים בעולם: מי דורג גבוה יותר? | הרשימה המלאה

הצי הימי של הצבא הסיני עבר בגודלו את הצי האמריקני במהלך שנת 2020, וכעת הוא מחזיק בלא פחות מ-340 ספינות מלחמה, בעוד שלרשות חיל הים האמריקני עומדות פחות מ-300. בסין מעריכים כי הצי יגדל ל-400 ספינות מלחמה בשנתיים הקרובות, ובארה"ב מקווים שהיתרון הטכנולוגי ישחק לטובתם.

חיל הים האמריקאי (צילום: רויטרס)
חיל הים האמריקאי (צילום: רויטרס)

"כל שאר המלחמות הוכרעו באמצעות מספרים עדיפים, וכאשר היה מדובר בכוחות שווים בגודלם האסטרטגיה היא זו שהיוותה משקל רב או המפקד על הכוחות", הסביר טנגרדי. "בתחילת המאה ה-19, למשל, ספינות המלחמה הצרפתיות היו עדיפות במובן הטכנולוגי על הספינות הבריטיות, אך בסופו של דבר המספר הגדול של ספינות הצי המלכותי הוא זה שמנע מנפוליאון לחצות את התעלה". 

"גם במלחמת העולם השנייה יפן האימפריאליסטית נכנסה למלחמה עם טכנולוגיות מעולות, אך העוצמה הכוללת של התעשייה האמריקאית וגודל הצי הם שהובילו לניצחון על הצי היפני", הוסיף טנגרדי.

מי ששיבח את עבודתו של טנגדרי הוא אלסיו פטלאנו, פרופסור למלחמה ואסטרטגיה בקינגס קולג' בלונדון. "המחקר שלו הוא דרך טובה מאוד לדחות את ההנחה המטופשת שהמסה לא חשובה במלחמה ימית", אמר פטלאנו, שהדגיש כי "צי גדול יותר נוטה להיות תחרותי יותר, גם בפיתוח כח האדם וגם ביכולת המבצעית".