תשלומי הפיצויים הראשונים למשפחות 14 קורבנות אסון הרכבל באיטליה יועברו אליהן בשבועות הקרובים, כך דיווח היום (חמישי) ה-Corrire torino.

 Reale Mutua, המבטחת את Ferrovie del Mottarone - החברה שהייתה בעלת הזיכיון למפעל, תפצה את המשפחות שיקיריהן נספו  בכ-10 מיליון יורו. "עבדנו במטרה להגיע לתוצאה במהירות האפשרית - הסביר עורך הדין מאוריציו קרטי, שיחד עם עמיתו ג'ובאני גזולה, ניהל את המשא ומתן מול עורכי הדין של הצדדים. "תמיד אמרנו שהכוונה שלנו הייתה לפצות וזה הצעד הראשון", אמר קרטי.

הצדדים בהסכם הם חברת הביטוח ושישים בני משפחה של הקורבנות, ביניהם משפחתו של איתן בירן, שאיבד את הוריו עמית וטל, את אחיו תום ואת סבה וסבתה של אמו - יצחק וברברה כהן. 

איתן בירן שנפצע באסון הרכבל באיטליה וסבו יצחק כהן שנהרג, דקות לפני האסון (צילום: באדיבות וואלה!)
איתן בירן שנפצע באסון הרכבל באיטליה וסבו יצחק כהן שנהרג, דקות לפני האסון (צילום: באדיבות וואלה!)

על פי הדיווח בירן יקבל מקדמה על סך של מיליון דולר. 10 מיליון היורו שהעמידה Reale Mutua לרשות המשפחות, בניכוי חלק קטן שהופרש במקרה שיורחב קהל הזכאים, אינם מספיקים כדי לכסות את כל הנזק שנגרם למשפחות.

לפיכך, בגישור הוחלט להעדיף את בני המשפחה הקרובים ביותר. "במקרה של איתן", הדגיש עורך הדין קרטי, "עדיין יש לשקול את הנזק הפסיכולוגי. לפחות שנתיים צריכות לעבור ממועד האירוע לפני שחוקר מקרי המוות יוכל לבצע הערכה רצינית".