"הייתה לנו תקווה כל הזמן, גם אחרי שמצאו את הגופה של אשתו פורטונה והחיפושים בין ההריסות נמשכו. אחרי שמצאו גם את שאול ללא רוח חיים, התחושות קשות,  מאוד עצוב", אמר היום (שישי) ל"מעריב" יוסי ג'נודי, בן דודו של שאול ג'נודי, ראש הקהילה היהודית באנטקיה בדרום טורקיה, שמחלצים מצאו אותו לאחר שעות ארוכות ללא רוח חיים מתחת להריסות ביתו. גופתו של ג'נודי נמצאה לפנות בוקר, לאחר שאתמול אותרה בין ההריסות גופת אשתו, פורטונה.

בתום מאמצי חילוץ: אותרו גופותיהם של ראש הקהילה היהודית באנטקיה ואשתו
חוקרת אסונות מתריעה: "יישובי הפריפריה ייפגעו אנושות לאחר רעידת אדמה"

"גם אחרי שהודיעו לנו אתמול שפורטונה נמצאה ללא רוח חיים, המשכנו להאמין כל הזמן. כל עוד הנר דולק – אסור לאבד תקווה", סיפר עוד יוסי ג'נודי בעצב. "קיבלתי בלילה את ההודעה הקשה מגילי ניר, שהיה בצוות החילוץ הישראלי שהשתתף בחיפושים".

"שאול ג'נודי, בן דוד שלי, היה אדם עתיר זכויות. הוא עזר להרבה יהודים, שהגיעו מסוריה לטורקיה, ללינה, לבגדים ולאוכל כשר. הוא היה הקודקוד של הקהילה היהודית הקטנה שהתגוררה בעיר, ודמות מוכרת, מקובלת ומוערכת מאוד שאהב לעזור", תיאר ג'נודי.

עוד הוא סיפר, כי כל פעילותו של שאול ג'נודי הייתה בהתנדבות: "היה לו עסק לטקסטיל והפעילות שלו בקהילה ובעזרה היתה תמיד בהתנדבות", הוא ציין. "לשאול יש משפחה קרובה בטורקיה וגם בישראל. שתי בנות שלו ושלוש אחריות מתגוררות בארץ", סיפר בנוסף בן דודו, שעלה לישראל בשנת 1981 ובמשך שנים ארוכות הוא הבעלים של "אופנת ג'נודי" בתל אביב, המתמחה בחליפות לגברים.

"עשיתי קריירה גם בטורקיה, שירתתי כקציין בצבא הטורקיה. מאז ששמעתי על רעידת האדמה הקשה והאסון הכבד, אני מרגיש שבור, הלב כואב. עצוב לי מאוד גם לראות את ההרס ברחובות בעיר, בה גדלתי", הודה בעצב.