השבוע התקיים סמינר מיוחד במרוקו בהשתתפות סטודנטים ממרוקו, מישראל ומגרמניה. היוזמה לקיום הסמינר היא של ד"ר שמעון אוחיון, מנהל מרכז דהאן, ושל קרן קונרד אדנאואר במרוקו בניהולו של סטפן קרוגר.

לדברי היוזמים, הסמינר נועד להביא לקידומם של הסכמי אברהם גם בתחום הסטודנטיאלי ולבטא את טיב היחסים בין המדינות תוך העמקת הקשר והיכרות ישירה ובלתי אמצעית.

אוחיון, שהוביל את הסמינר, אומר: "הסכם השלום בין ישראל למרוקו הוא הסכם ייחודי שמתבטא בקשרים חמים בין העמים. זהו שלום שאינו רק בין מנהיגים, אלא שלום בין העמים. הגענו השבוע למרוקו עם סטודנטים מישראל ופגשנו סטודנטים מרוקאים וגרמנים. ערכנו פאנלים, שולחנות עגולים ודיונים מעמיקים על הקשרים ההיסטוריים והעכשוויים בין ישראל ומרוקו ועל התרומה של יהדות מרוקו למרוקו. הדור הצעיר הוא העתיד שלנו ועל כן אנו משקיעים בידע של הסטודנטים שלנו ובחשיפה שלהם".

הסטודנטים הישראלים במרוקו (צילום: דוברות מרכז דהאן)
הסטודנטים הישראלים במרוקו (צילום: דוברות מרכז דהאן)

אבי בוחבוט, מוביל הדור הצעיר בברית יוצאי מרוקו, משתף בחוויה: "בימים לא פשוטים אלו, שבהם מדינת ישראל מתמודדת עם הסברה עוינת בתקשורת העולמית, המפגש הבלתי אמצעי של צעירים מוסלמים ונוצרים ממרוקו וגרמניה עם צעירים ישראלים העוסקים באותם נושאים, הוא חשוב מאין כמוהו ואנו רואים איך לאחר יממה יש ניצנים של שינוי תודעה".

הוא מוסיף: "הרוח של מנהיגי הקהילה היהודית במרוקו, רוח של מנהיגות מחברת ומאחדת שנעה בתוך מורכבויות, ליוותה את המשלחת הישראלית שהורכבה מצעירים שעוסקים במנהיגות ועשייה חברתית. חברי המשלחת מישראל ימשיכו לפעול בארץ בכדי להביא לקדמת הבמה את הרוח המסורתית על ידי מפגשים, אירועים ופעילות חברתית. אני מודה לד"ר שמעון אוחיון על ההזדמנות".