יו״ר הסוכנות היהודית, האלוף במיל. דורון אלמוג הופיע היום בפני ראשי 53 הארגונים היהודיים המשתתפים בוועידת הנשיאים ה- 48 המתקיימת בירושלים והביע את חששו מביטול סעיף הנכד בחוק השבות: ״ביטול סעיף הנכד בחוק השבות עלול ליצור קרע בעם היהודי בישראל ובתפוצות. הוא (ביטול סעיף הנכד) מטיל סטיגמה על כחצי מיליון ישראלים שחיים בישראל, תורמים למדינה ומהווים חלק בלתי נפרד ממנה. שינוי כזה עלול גם להרחיק מיליוני יהודים בעולם מישראל״.

עוד הוסיף אלמוג: "מדינת ישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי וביתו של כל יהודי מכל הזרמים. אנחנו נפעל מתוך שיח על מנת למצוא פתרון מכיל עבור אחינו ואחיותינו שחיים בארץ מכוח חוק השבות, אנו מחויבים אליהם ערכית ומוסרית" אמר יו"ר הסוכנות היהודית. "הסוכנות היהודית תמשיך לפתוח את שערי מדינת ישראל לכל עולה שיעמוד בקריטריונים שנקבעו בחוק השבות, ולכל בני ובנות הלאום היהודי. זו משימתנו בשגרה, ובוודאי במצבי חירום".

דורון אלמוג (צילום:  עמית אלקיים COP)
דורון אלמוג (צילום: עמית אלקיים COP)

אלמוג יצא בקריאה לקהילות היהודיות דווקא לחזק את מעורבותם בעת הזו ולא להתנתק ממדינת ישראל: "בין העם שיושב בציון ליהדות התפוצות ישנה שותפות גורל ויחסים אסטרטגיים בעלי חשיבות עצומה. לנוכח המחלוקות הפוליטיות הקשות בישראל, ישנם קולות הקוראים להתנתק מפעילות בישראל. אני מבקש לומר להם - ההיפך הגמור הוא הנכון! זה הרגע לחזק את מעורבותכם, להשמיע את קולכם, ולתמוך במדינת ישראל - כל ארגון בקרב הקהלים הקרובים להשקפתו, אבל גם באחדות שמעל למחלוקות, שבה טמון כוחנו".

על רקע המחלוקות והשיח המתלהט הדגיש יו"ר הסוכנות היהודית כי הוא תומך במתווה הנשיא וכי יש להקפיד לפעול בהידברות ולעשות כל מאמץ שלא לגלוש לשנאת אחים: "אנו צריכים לזכור ולהזכיר כי הממשלה נבחרה באופן דמוקרטי, וגם המחאה הציבורית היא מימוש עקרון מהותי בדמוקרטיה. עלינו להקפיד שהשיח הציבורי, סוער ככל שיהיה, לא יגלוש למלחמת אחים".