לקראת משבר דיפלומטי? ארה"ב גינתה הערב (חמישי) בחריפות את מעצר העיתונאי האמריקאי ברוסיה אוון גרשקוביץ, כתב ה"וול סטריט ג'ורנל". בבית הלבן מסרו כי הם נמצאים בקשר ישיר עם הקרמלין וציינו כי הממשל של הנשיא ג'ו ביידן היה בקשר עם משפחתו של הכתב ומעסיקו.

בנוסף חזר הממשל האמריקאי על הקריאה לכל האזרחים האמריקאים לעזוב את רוסיה באופן מיידי. "אזרחי ארה"ב המתגוררים או מטיילים ברוסיה צריכים לעזוב מיד, כפי שמשרד החוץ ממשיך לייעץ", נכתב.

בתוך כך, במשרד החוץ הרוסי מסרו כי ארה"ב הגישה בקשה דרך ערוצים דיפלומטים לקבלת גישה קונסולרית לכתב גרשקוביץ' והבטיחו כי "לארה"ב תינתן גישה קונסולרית לגרשקוביץ' בבוא העת". 

בעת ששהה ברוסיה: כתב ה"וול סטריט ג'ורנל" נעצר באשמת ריגול

כתב הוול סטריט ג'ורנל שנעצר ברוסיה, אוון גרשקוביץ (צילום: רויטרס,צילום מסך: רויטרס)
כתב הוול סטריט ג'ורנל שנעצר ברוסיה, אוון גרשקוביץ (צילום: רויטרס,צילום מסך: רויטרס)

שר החוץ של ארה"ב אנתוני בלינקן אמר כי ארה"ב "מודאגת מאוד" מהמעצר של גרשקוביץ וכי הם "מגנים את מעשיה של מוסקבה כלפי התקשורת". "הפיכת אזרחים אמריקאים למטרה על ידי הממשלה הרוסית אינה מתקבלת על הדעת", נמסר מהבית הלבן. 

 כזכור, סוכנות הידיעות הרוסית RIA דיווחה הבוקר כי שירות הביטחון הפדרלי של רוסיה (FSB) עצר את אוון גרשקוביץ, כתב ה"וול סטריט ג'ורנל" בזמן ששהה בעיר יקטרינבורג. גרשקוביץ, אזרח אמריקאי, נעצר בחשד שאסף מידע על חברה ביטחונית רוסית, ונפתח נגדו תיק פלילי באשמת ריגול.

על פי דיווחים שונים בכלי התקשורת במדינה, כתב הוול סטריט ג'ורנל הגיע לעיר יקטרינבורג על מנת לסקר את פעילות הצבא הרוסי במלחמה באוקראינה, וכן את פעילותה של המיליציה "כוח וגנר". בעוד שרוב העיתונאים העצמאיים שפעלו ברוסיה נמלטו מהמדינה כבר בשנה שעברה, לאחר שלא עמדו בחוקים הקשים של הקרמלין, עיתונאים זרים רבים המשיכו לעבוד בתוך גבולות המדינה.

מעצר העיתונאי האמריקאי בידי המשטרה במוסקבה, רוסיה (צילום: רויטרס)
מעצר העיתונאי האמריקאי בידי המשטרה במוסקבה, רוסיה (צילום: רויטרס)