שר החוץ של מצרים סאמח שוכרי נפגש היום (שבת) בקהיר עם מקבילו הסורי, פייסל אל-מקדאד, לראשונה מזה 14 שנים, כך דווח בעיתון "א-שארק אל-אווסט". על פי הדיווח, הביקור מהווה אינדיקציה נוספת לרצון של שתי המדינות לחזק את היחסים. בתוך כך, משרד החוץ המצרי מסר כי השיחה בין השניים עסקה במגוון נושאים, בהם היחסים בין קהיר לדמשק, וכן קידום אינטרסים משותפים.

עוד מסר משרד החוץ בקהיר, כי "לאור קשרי העבר ההיסטוריים בין שתי המדינות, והאינטרס הערבי המשותף בהתמודדות עם האתגרים האזוריים והבינלאומיים המתפתחים, השיחה עסקה בדרכים לסייע לעם הסורי להחזיר את אחדותו וריבונות, לרבות המאמצים להתאושש מרעידת האדמה ההרסנית שהכתה במדינה בחודש פברואר האחרון". עוד ציין משרד החוץ, כי נעשים מאמצים להשיג הסדר מדיני מקיף על מנת לסיים את המשבר בסוריה.

שר החוץ של סוריה בביקור מדיני בקהיר (צילום: REUTERS)
שר החוץ של סוריה בביקור מדיני בקהיר (צילום: REUTERS)

במקביל, דיווח העיתון, כי השר שוכרי חידש את תמיכתה המלאה של מצרים במאמצים להגיע להסדר מדיני בסוריה בהקדם האפשרי, ובהתאם להחלטת מועצת הביטחון של האו"ם. עוד דווח, כי השר המצרי הצהיר בפני מקבילו הסורי, שההגעה להסדר המדיני יביא סוף להתערבות הזרה בענייניה הפנימיים של סוריה, ותבטיח את יציבותה ושמירה על שלמותה הטריטוריאלית. לדבריו, ההסדר המדיני גם יגביר את היכולת להתמודד עם ארגוני הטרור, ויאפשר חזרה מרצון של הפליטים הסורים למדינה, וישפיע לטובה על היציבות בעולם הערבי ובאזור כולו.

השר הסורי מצדו, הודה למצרים על הסיוע ההומניטרי שהעניקה לאחר רעידת האדמה, ועל שאיפתה להגיע לסולידריות ערבית עם סוריה, על מנת שתוכל להגבר על המשברים במדינה. במסגרת השיחה, השר הסורי סקר את ההיבטים השונים של השבר הסורי, לרבות האתגרים הכלכליים, ההומניטריים והביטחוניים. השרים הסכימו להגביר את ערוצי התקשורת בין המדינות ברמות השונות.

מדינות רבות במערב ובעולם הערבי, נרתעו מלקיים יחסים דיפלומטיים עם משטר אסד, בעקבות מלחמת האזרחים בסוריה שפרצה בשנת 2011, שגרמה למותם של מאות אלפי אזרחים. הליגה הערבית, שבסיסה בקהיר, השעתה את סוריה בשנת 2011, ומדינות ערביות החזירו את שגריריהן מדמשק.