גוגל חשפה היום (שלישי) תמונות חדשות וסרטונים מ-Google Earth Timelapse הממחישות את השינוי שחל בכדור הארץ בין השנים 1984-2022. בין המקומות שנבחרו: ים המלח, ראשון לציון וראש העין.

גוגל מציגה: כך השתנתה ראשון לציון ב-40 השנים האחרונות ממעוף הלווין

שירות Timelapse ב-Google Earth, המאפשר לראות איך כדור הארץ משתנה לאורך זמן, התעדכן היום בתמונות חדשות מ-2021 ו-2022. צפו בהתפתחויות לאורך הזמן ותראו כמעט ארבעה עשורים של שינויים בכדור הארץ, מ-1984 עד 2022 - הודות למפת 4D אינטראקטיבית המורכבת ממיליוני תמונות לוויין. 

מדובר בסרטון time-lapse גלובלי של כדור הארץ, הניתן למיקוד והגדלה, המספק עדות לשינויים הדינמיים בכדור הארץ - ממערכות השקיה הצצות במדבריות מצרים ונהרות מתפתלים המשתנים לאורך זמן ביערות הגשם של האמזונס בפוקאלפה, פרו ועד להתפרצויות געשיות, כריתות עצים ושריפות בשדה קוצים שמשנות את הנוף של היער הלאומי לאסן בקליפורניה.

גוגל פרסמה תיעוד לווייני של העולם בשנים 1984-2022

התמונות גם לוכדות את הדרכים שסיגלו לעצמן ערים שונות בכדי להילחם בשינויי האקלים - כמו חוות רוח ימיות במידלגרונדן, דנמרק ומתקן סולארי בקנה מידה גדול בגרנדה, ספרד.

בנוסך פרסמה גוגל למעלה מ-800 סרטוני Timelapse ביותר מ-300 מיקומים ב-g.co/TimelapseVideos. מחוקרים ועד מורים, כל אחד יכול להשתמש בסרטונים האלה כדי להבין טוב יותר את הכדור המשתנה שלנו.

גוגל מציגה: כך השתנה חלקו הדרומי של ים המלח ב-40 השנים האחרונות ממעוף הלווין

אנשים משתמשים בצילומים האלה כדי להוכיח את ההשפעות של השינויים, למשל בסרט התיעודי "הטריטוריה" משנת 2022, שמשתמש ב-Timelapse כדי להראות את ההרס שיוצרת כריתת היערות ברחבי האמזונס ואת השפעתו על קהילות מקומיות.

Timelapse ב-Google Earth מתאפשרת כתוצאה מהמחויבות לנתונים פתוחים ונגישים בתוכנית Landsat של נאס"א והמכון הגיאולוגי של ארצות הברית (תוכנית התצפית האזרחית הראשונה והארוכה בעולם) ותוכנית קופרניקוס של האיחוד האירופי, עם לווייני Sentinel. בדקו את ההדמיות המעודכנת היום ב-Google Earth בכתובת g.co/timelapse וב-YouTube דרך הקישור g.co/timelapsevideos

גוגל מציגה: כך השתתה ראש העין ב-40 השנים האחרונות ממעוף הלווין