שתי הנסיכויות במפרץ הפרסי - קטאר ובחריין, הודיעו אתמול על חידוש היחסים הדיפלומטיים ביניהן. ועדת המעקב הקטארית־בחריינית שהתכנסה במזכירות מועצת מדינות המפרץ בריאד, בירת סעודיה, החליטה על המהלך. ההודעה על חידוש היחסים מגיעה יותר משנתיים לאחר שסעודיה, איחוד האמירויות, בחריין ומצרים הסירו את החרם שהטילו על קטאר, כאשר מצרים והאמירויות חידשו בינתיים את קשרי המסחר והתחבורה עם קטאר.

במקביל, שרי החוץ של סעודיה וסוריה שנפגשו בריאד, הודיעו על תחילתם של תהליכים לחידוש השירותים הקונסולריים והטיסות בין המדינות.
שר החוץ הסורי, פייסל מקדד, הגיע שלשום לביקור מדיני בסעודיה - ביקור ראשון של שר חוץ סורי בממלכה מאז 2011, לאחר ששתי המדינות סיכמו לאחרונה על חידוש היחסים ביניהן. הביקור הוא במסגרת ועידת פסגה של שרי חוץ ערבים בסעודיה, שתדון בחזרתה של סוריה לליגה הערבית.

בתוך כך, סוריה ותוניסיה הודיעו כי יפתחו מחדש את השגרירויות שלהן האחת אצל האחרת, כמעט עשור לאחר שתוניס ניתקה את קשריה עם דמשק במחאה על דיכוי האופוזיציה שם. גם משלחת דיפלומטית איראנית הגיעה לסעודיה כדי לפתוח מחדש את השגרירות בריאד וקונסוליה לשיתוף פעולה אסלאמי בג'דה.