מיליארד סינים אולי כן טועים למרות הכל? קרן האוכלוסין של האו"ם פרסמה הבוקר (רביעי) נתונים חדשים, מהם עולה כי הודו צפויה לעקוף את סין במספר התושבים. המשמעות היא, כי הודו תהפוך בתוך מספר חודשים למדינה המאוכלסת ביותר בעולם.

קארה-מואזה לא יהיה האחרון: כך העניש פוטין את מתנגדיו לאורך השנים
מזרח תיכון חדש: לראשונה מזה 12 שנים - הביקור ההיסטורי שאירע בסוריה

הנתונים הדמוגרפיים של "דוח מצב האוכלוסייה העולמית, 2023" של קרן האוכלוסין של האו"ם מעריכים את אוכלוסיית הודו ב-1.4286 מיליארד מול 1.4257 מיליארד בסין. עוד עולה מהנתונים, המתייחסים לחודש פברואר 2023, כי ארצות הברית נמצאת במקום השלישי, עם אוכלוסייה מוערכת של 340 מיליון.

עם זאת, התאריך בו הודו תעקוף את סין עדיין לא ברור. פקידי אוכלוסיית האו"ם אמרו כי לא ניתן לציין תאריך עקב "אי ודאות" לגבי הנתונים שיצאו מהודו וסין. למרות שהודו וסין יהוו יותר משליש מהאוכלוסיה העולמית המוערכת של 8.045 מיליארד, קצב גידול האוכלוסייה בשתי הענקיות האסיאתיות הואט בשנים האחרונות.

בשנה שעברה ירדה אוכלוסיית סין לראשונה מזה שישה עשורים. תפנית היסטורית שצפויה לסמן את תחילתה של תקופה ארוכה של ירידה במספר אזרחיה עם השלכות עמוקות על כלכלתה ועל העולם. גידול האוכלוסייה השנתי בהודו עומד על 1.2 אחוזים בממוצע מאז 2011, בהשוואה ל-1.7 אחוזים ב-10 השנים הקודמות, על פי נתוני הממשלה.