דונלד טראמפ הבהיר כי הוא לא מתרגש מההפסד שלו בהצבעה באיווה, אך הודה כי ייתכן שהיעדרותו מהעימות הרפובליקני בשבוע שעבר תרמה לכך שהוא לא הגיע למקום הראשון. במפלגה הדמוקרטית, הסנאטור ברני סנדרס רשם זינוק בגיוס התרומות בעקבות התוצאה הצמודה מול הילארי קלינטון, ומאיים לא להופיע לעימות הלילה מול קלינטון.



המועמדים הרפובליקנים והדמוקרטים העבירו את מרכז הכובד של פעילותם לניו המפשייר, שם ייערכו הבחירות המקדימות ביום שלישי הבא, אולם התוצאות הדרמטיות של ההצבעה הראשונה באיווה השבוע עדיין ממשיכות לעורר הדים.



טראמפ, שהגיע רק למקום השני אחרי הסנאטור טד קרוז, דחה בתוקף את הפרשנויות שהועלו כי התוצאה היא מכה קשה עבורו אחרי שהוביל בסקרים במשך חודשים ארוכים. "היו מועמדים רבים והגעתי במקום השני. אני לא מרגיש מושפל", אמר המיליארדר בעצרת בניו המפשייר. על אף שהוא מוביל שם ביתרון ניכר, הדגיש המיליארדר כי "זה לא יהיה נורא אם אגיע במקום השני כי אני מתחרה מול אנשים שהיו בפוליטיקה כל חייהם".



טראמפ גם הודה כי ייתכן שהיעדרותו מהעימות הטלוויזיוני האחרון ביום חמישי שעבר ככל הנראה פגעה בו בקרב המצביעים באיווה. "ייתכן שזה קשור לעימות", אמר, "אני חושב שהיו אנשים שהתאכזבו מכך שלא הגעתי אליו".



הסנאטור מרקו רוביו, שהגיע במקום השלישי במרחק של כאחוז מטראמפ, ניצל את המומנטום כדי להכריז כי הוא היחיד שיוכל לאחד סביבו את כל השמרנים ולהוביל את הרפובליקנים לבית הלבן בנובמבר. "אני אביס את הילארי קלינטון – ואני לא אעשה את זה בהטלת מטבע, אני מבטיח", אמר רוביו בחיוך, בהתייחסו לכך שניצחונה של קלינטון באיווה נקבע רק לאחר שהיא "גברה" על סנדרס בשש הטלות מטבע במהלך ספירת הקולות.



אצל הדמוקרטים, ברני סנדרס לא מתרגש מההפסד על חודו של קול לקלינטון באיווה והתוצאה הצמודה כבר הצליחה לסייע לו לגייס באמצעות האינטרנט שלושה מיליון דולר בתרומות ב־24 השעות הראשונות לאחר התוצאות, הסכום הגבוה ביותר שרשם עד כה במהלך הקמפיין.



בתוך כך, סנדרס מאיים לא להתייצב היום לעימות הטלוויזיוני מול קלינטון בניו המפשייר, מאחר שלטענתו אנשיה של קלינטון מסרבים לדרישותיו לגבי העימותים הבאים, ובכללם לקיים עימות בניו יורק, המדינה שממנה נבחרה קלינטון לסנאט פעמיים. קלינטון עצמה טענה כי הם עמדו בכל הדרישות והביעה תקווה כי יריבה היחיד במרוץ הדמוקרטי יגיע בסופו של דבר לעימות.