המועמדת הדמוקרטית לנשיאות, הילרי קלינטון, נשאה היום (רביעי) נאום ברובע הארלם בניו יורק, בו דיברה על תכנית חדשה אותה אימצה לצמצום האי שוויון בין אפרו אמריקאים לצאצאי מהגרים מאירופה בעיר ניו יורק.

קלינטון העלתה את הנושא לאחר שדיברה על הצורך להחליף את שופט בית המשפט העליון השמרני המנוח, אנטונין סקאליה. "הסיכויים והסיכונים הפכו לגדולים בשבועות האחרונים. הליכתו לעולמו של השופט סקאליה אומרת שבית המשפט נמצא בתיקו חקיקתי. כעת הרפובליקנים אומרים כי ידחו כל מינוי אפשרי של הנשיא אובמה, ללא קשר לניסיון והיכולת של הדמות. חלק מהם אף אומרים כי אין לו זכות למנות אף אחד, כאילו הוא אינו הנשיא האמיתי" התרעמה קלינטון.
הילרי קלינטון נואמת בניו יורק
"זה בעצם מה ששמענו לאורך כל הדרך, הלא כן? רפובליקנים רבים מדברים בשפה גזענית מוצפנת על גנבים ומפסידנים. הם עושים דמוניזציה לנשיא אובמה ומעודדים את הדחפים המכוערים ביותר של השוליים הפרנואידיים. לשנאה ולדעה קדומה כזו אין מקום בפוליטיקה האמריקאית", קראה קלינטון.

הארלם הוא אחד הרבעים הגדולים בעיר ניו יורק והוא מזוהה באופן היסטורי עם הקהילה האפרו-אמריקאית הגדולה המתגוררת בה, קהילה שקולותיה חיוניים עבור קלינטון אן היא רוצה לזכות במדינת ניו יורק בפריימריז הדמוקרטיים, ניצחון שעלול להיות מכריע עבור מועמדותה
"לנשיא יש זכות למנות, תחת החוקה ולסנאט יש חובה לקיים את המינוי. אני מקווה שהנבחרים בסנאט יתחילו לשים יותר לב לענייני המדינה מאשר לענייני המפלגתיים הצרים שלהם. יש לנו את חילוקי הדעות שלנו, אך אסור לנו ללכת הנגד הכללים היסודיים של הממשל בארצנו. זה צעד אחד רחוק מידי" אמרה קלינטון לקול תשואות הקהל.