לקראת מהפכה? סקר חדש שפורסם הבוקר (חמישי) בארצות הברית, מראה כי המועמד הרפובליקני לנשיאות טד קרוז, מוביל על פני המועמד דונלד טראמפ בקרב המצביעים הרפובליקנים הארציים, כך על פי סקר של NBC. בסקר, אשר בניגוד חד לסקרים אחרים - קרוז מוביל עם 28 אחוזים מהקולות, מיד אחריו טראמפ עם 26 אחוזים. נגררים מאחור מרקו רוביו עם 17 אחוזים, ג'ון קייסיק עם 11 אחוזים, 10 אחוזים לבן קרסון וג'ב בוש עם ארבעה אחוזים בלבד מהקולות.



בתוך כך, טראמפ אמר אתמול כי בשל ניסיונו בניהול עסקאות משא ומתן קשוחות בתחום נדל"ן, הוא המוסמך ביותר להיות נשיא ארצות הברית, וכי זה יהיה בלתי אפשרי לזייף הסכם שלום בין הישראלים והפלסטינים. במהלך פגישה בדרום קרוליינה, טראמפ, אמר כי לדעתו ביצוע הסכם שלום יהיה "מאוד, מאוד קשה".



דברים אלה היו חריגים לא רק בגלל שטראמפ מתעסק לעתים נדירות בישראל או בתהליך השלום במזרח התיכון במהלך מסע הבחירות שלו, אלא גם משום שהם מראים כי חל שינוי בדעה של טראמפ על כדאיות ההסכם. בחודש דצמבר טראמפ אמר כי הוא יתחיל לעבוד על עסקה בין שני הצדדים במהלך ששת החודשים הראשונים של כניסתו לתפקיד הנשיא אם ייבחר. הוא אמר גם שהוא חושב שיהיה קשה להגיע להסכם אך שזה תלוי אם הישראלים באמת רוצים להגיע להסכם.



בדבריו ביום רביעי, אמר טראמפ ששמע מישראלי כי "הצד השני הוכשר מילדות לשנוא את העם היהודי ובגלל זה הסכם לא יכול לעבוד". עוד התייחס טראמפ לנושא: "אם אתה יכול לעשות הסכם זה, אז אתה יכול לעשות כל הסכם", הוא הוסיף. "זה כנראה ההסכם הקשוח ביותר בעולם עכשיו אבל זה אפשרי". עוד טראמפ אמר שהוא עדיין ינסה להגיע להסכם שלום, גם אם הסיכויים להצלחה קלושים: "אני הולך לתת לזה סיכוי".