דרום קרוליינה היא מדינה חשובה. תושביה ידועים כמעורבים ופעילים מפלגתית וכחיות פוליטיות. עם זאת, לומר שהתוצאות של הפריימריז המתקיימים היום (שבת) במדינה יקבעו את המועמד הרפובליקני לנשיאות 2016, זו הגזמה פרועה. גם אם נבאדה היא מדינה שנוכחותה במפה המפלגתית פוליטית בארצות הברית מורגשת בעיקר ובמיוחד בגין החתך הדמוגרפי של אוכלוסיותיה.
 
עם זאת, הישג לברני סנדרס בהיאספות הדמוקרטית המתקיימת בנבאדה, כפי שמעריכים פרשנים, עדיין לא מבטיח לו את מינוי המפלגה הדמוקרטית לנשיאות. רחוק מזה. לפי סקרים אחרונים, דונלד טראמפ מוביל ביתרון משמעותי בדרום קרוליינה. מסקר משותף לערוץ NBC והעיתון "וול סטריט ג'ורנל" מאתמול, עלה כי הפער לטובת טראמפ מצטמצם ועומד על חמישה אחוזים.

מתוך "המירוץ לצמרת של דונלד טראמפ". צילום מסך מתוך ערוץ ההיסטוריה
מתוך "המירוץ לצמרת של דונלד טראמפ". צילום מסך מתוך ערוץ ההיסטוריה

 

אמו הישישה של ג'ב בוש

התוצאות בדרום קרוליינה יקבעו באופן משמעותי את מעמדם של דונלד טראמפ וטד קרוז במירוץ ואת סיכוייהם בפריימריז הבאים. השנים קיימו בימים האחרונים חילופי גידופים ועלבונות והידרדרו להתנהלות נמוכה ומבישה בכל קנה מידה. התוצאות שיושגו בדרום קרוליינה יהיו חשובות וגורליות יותר למרק רוביו ולג'ב בוש. שניהם השקיעו בימים האחרונים מאמצים עצומים במטרה לרכוש את תמיכתם של רפובליקנים. ג'ב בוש הביא אפילו את אמו הישישה לאחד מכינוסי הבחירות שקיים שלשום בדרום קרוליינה. בסקרים האחרונים, רוביו קיבל 15% וג'ב בוש 13%. למועמדים האחרים, ג'ון קייסיק ובן קרסון, שיעורי תמיכה חד ספרתיים.
 

במתחם הדמוקרטי בנבאדה המבחן העיקרי הוא של הילרי קלינטון. סקר של CNN משלשום העלה כי שיעורי התמיכה בקלינטון וסנדרס בנבאדה כמעט שווים - 48% לקלינטון ו-47% לסנדרס. תוצאה לא מחמיאה ואפילו מסוכנת להילרי קלינטון. להערכת פרשנים, גם הישג דחוק של קלינטון בנבאדה או אפילו הפסד מוגבל לא ישפיעו באופן משמעותי ורחוק טווח על סיכוייה לזכות במינוי המפלגה. ברני סנדרס ממשיך להלהיב צעירים וצעירות ובקרב מגזרי המהגרים והמיעוטים בנבאדה אוהבים את המסרים החברתיים שלו ואת הטפתו לשוויון. לבכירים ולגורמים המשפיעים במפלגה הדמוקרטית יש יותר דעה והשפעה מאשר למקביליהם במפלגה הרפובליקנית. הם לא יניחו לברני סנדרס לזכות במועמדות המפלגה לנשיאות.