המאבקים הפנימיים בתוך המפלגה הרפובליקנית ממשיכים: יוזמה הנועדה לחסום את היבחרותו של המיליארדר השנוי במחלוקת, דונלד טראמפ, למועמדות המפלגה הרפובליקנית לנשיאות, ספגה מכה קשה כשבכירים במפלגה התנערו ממנה, בעוד במפלגה היריבה הביעו סיפוק רב מהכאוס שפקד את הסיעה. היוזמה, המכונה "להעיף את טראמפ" נוצרה בשל חשש בקרב אנשי הממסד המפלגתי כי טראמפ לא מייצג את ערכי הסיעה. 



דמות הרפובליקנית הנבחרת הבכירה במדינה, דובר בית הנבחרים האמריקאי פאול ראיין, הודיע כי הוא איננו מעוניין לקחת חלק ביוזמה ולהצטרף כמועמד נוסף במירוץ למועמדות המפלגה לנשיאות. המועמד לנשיאות טד קרוז פסל אפשרות ליוזמה שתאפשר בחירה של מועמד פשרה מצד הממסד המפלגתי במהלך כינוס המפלגה שצפוי להיערך בחודש יולי, זאת במטרה לנסות להימנע מבחירתו של טראמפ.  
"מחזיקי המשרות בוושינגטון יצניחו מישהו שהוא בדיוק לטעמם של אנשי הממסד. אם זה יקרה עלול להתחיל מרד המוני ברחבי המדינה", אמר הסנטור קרוז במהלך כינוס של המפלגה במדינת מרילנד."אם אתם רוצים להביס את דונלד טראמפ, עשו זאת בעזרת קולות הבוחרים" הוסיף קרוז.   


מתנגד להצנחת מועמד נוסף נגד רצון הבוחרים, טד קרוז. צילום: רויטרס
מתנגד להצנחת מועמד נוסף נגד רצון הבוחרים, טד קרוז. צילום: רויטרס

 
בכירים נוספים במפלגה הביעו אף הם חשש שטראמפ לא יהיה מסוגל לנצח את המתמודדת המובילה במפלגה הדמוקרטית, הילרי קלינטון וכי התכנית של טראמפ לבניית חומה בגבול ארצות הברית -מקסיקו, עשויה להבריח מצביעים מקרב הציבור ההיספאני במדינה.

אחרים במפלגה ציינו את העמדות הליברליות שנקט המועמד השנוי במחלוקת והטילו ספק בכנות הצהרותיו הנוכחיות. "אני לא חושב שהוא באמת פועל תחת אידאולוגיה שמרנית. הוא קצת חלקלק מידי לטעמי", אמר בכיר במפלגה מהעיר סאן דייגו בקליפורניה. 
 
אך על אף הביקורת במפלגה, מעטים מתגייסים לעזרת היוזמה החדשה "להעיף את טראמפ". רק נציגים נבחרים מעטים של המפלגה בכלל הגיבו ליוזמה החדשה. 31 מושלי המדינות מטעם המפלגה מיעטו להתגייס לטובת אלטרנטיבה לטראמפ. רק 5 מתוכם התייצבו לימינו של הסנאטור מרקו רוביו ורק אחד מהם הביע תמיכה במועמד השני במירוץ, טד קרוז.