בנאום התבוסה שלה במירוץ למועמדות הדמוקרטית בשנת 2008, הבטיחה הילרי קלינטון לעשות כל שביכולתה עבור המועמד הנבחר ברק אובמה. היום (שלישי) אותו מועמד, שנבחר פעמיים לנשיאות ארצות הברית, השיב לקלינטון טובה. 


השניים הופיעו בעצרת בחירות תחת הסיסמה "חזקים יותר יחד". "זה מאוד משמעותי עבורי לקבל את תמיכתו של נשיא ארצות הברית", אמרה הילרי בנאומה בקרוליינה הצפונית. "אחרי הכל, האיש יודע לנצח במערכת בחירות, תאמינו לי", היא אמרה לקול תשואות הקהל. 
 
אובמה פנה לקהל ואמר: "היום אני פה כי אני מאמין בהילרי קלינטון. ואני רוצה שאתם תעזרו לבחור בה להיות הנשיאה הבאה של ארצות הברית. בשורה התחתונה היא הייתה מזכירת מדינה נהדרת. וזו לא רק דעתי, אלא גם דעתו של הציבור האמריקאי לאורך כל התקופה בה היא כיהנה כמזכירת המדינה". 
 



אחרי חודשים בהם המתין הנשיא לראות מי יהיה המנצח במירוץ הקשוח למועמדות המפלגה בין קלינטון לסנטור ברני סנדרס, הופיע הנשיא בעצרת בחירות של קלינטון, המנצחת הלא רשמית של המירוץ,  בעיר שארלוט שבקרוליינה הצפונית במה שמומחים מעריכים כהופעה ראשונה אך ממש לא אחרונה בקמפיין הבחירות של הילרי. 
אובמה הביע את תמיכתו הרשמית במועמדותה של קלינטון לנשיאות כבר לפני חודש בקטע וידאו בו טען בחום כי היא מתאימה לתפקיד, אך ההופעה המשותפת של השניים נדחתה בעקבות הטבח הקשה באורלנדו בחודש שעבר.
מוקדם יותר היום החליטה הרשות הפדרלית לחקירות, ה-FBI, כי אין מקום להעמיד את קלינטון לדין בעקבות התנהלותה בפרשת מכתבי הדואר האלקטרוני אך קבעה כי התנהגותה הייתה "חסרת אחריות ורשלנית". מדובר בניצחון עבור קלינטון, שנאבקה בחודשים האחרונים מול האפשרות כי תועמד לדין בפרשה.