חי בסרט? למרות המחלוקות והביקורת הנוקבת מצד חלק מחברי מפלגתו, דונלד טראמפ, המועמד הרפובליקני לנשיאות, ממשיך לטעון כי "המפלגה מאוחדת יותר מאי פעם". בנאום שנשא בפלורידה התייחס טראמפ לסערה שהתעוררה במפלגה הרפובליקנית לאחר שנחשף כי בכירי המטה שלו מתוסכלים נוכח התנהלותו ו"הקרבות המיותרים שהוא מנהל, בין היתר, עם הורים שכולים". טראמפ טען בדבריו כי "הקמפיין שלנו מצליח מאוד. הייתי אומר שכעת הוא נמצא במצב הטוב ביותר מאז שהתחלנו".



מנהל הקמפיין של טראמפ, פול מנאפורט, דחה אף הוא את הביקורות על טראמפ, שניכרות בין היתר גם בירידה בסקרים האחרונים. לטענתו של מנאפורט, המועמדת הדמוקרטית, הילרי קלינטון, מפיצה שקרים בתקשורת על יריבה: "מדובר בסך הכל בנרטיב שקרי נוסף שקלינטון מפיצה, והתקשורת עושה בו שימוש. מר טראמפ הופיע השבוע מול קהל שעלה על גדותיו".



הילרי קלינטון. צילום: רויטרס
הילרי קלינטון. צילום: רויטרס



למרות ההכחשות הנמרצות, ברשת NBC דווח אתמול כי בכירי המפלגה הרפובליקנית מתכננים להתערב בקמפיין של טראמפ, גם אם יהיה זה "בניגוד לרצונו" על מנת להעלות על הפרק את הסוגיות הפוליטיות. יו"ר בית הנבחרים לשעבר, ניוט גינגריץ', העביר ביקורת קשה על המועמד ואמר כי "אני חושב שמה שטראמפ עושה הוא הרס עצמי". יצוין כי בימים האחרונים, בעקבות חילופי דברים קשים בין טראמפ להורי החייל המוסלמי שנהרג במלחמה בעיראק, הודיעו שלושה חברי קונגרס בכירים מהמפלגה הרפובליקנית כי הם מתכוונים להצביע דווקא לקלינטון.



מי שבכל זאת יצא להגנתו של טראמפ ביממה האחרונה היה לא אחר מאשר כוכב הקולנוע הוותיק, קלינט איסטווד, שהודיע כי יצביע עבור המועמד הרפובליקני. "אנו רואים אנשים שקוראים לאחרים גזענים", אמר איסטווד. "כאשר אני גדלתי, דברים כאלו לא נקראו גזעניים. כולם כבר עייפים מתקינות פוליטית, וטראמפ הוא האויב של התקינות הפוליטית. אני יכול להבין מהיכן הדברים שלו מגיעים, גם אם אני לא תמיד מסכים איתו". כשנשאל אם התבטאויותיו השנויות במחלוקת של טראמפ אינן מפריעות לו, אמר איסטווד, כי "הוא אמר הרבה דברים מטופשים, אבל כולם אמרו, בשני הצדדים"