המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית, דונלד טראמפ, גינה הבוקר (שישי) את החלטת אונסק"ו לפיה אין קשר בין העם היהודי להר הבית. טראמפ כתב בפייסבוק כי הניסיון של האו"ם לנתק את ישראל מהקשר לבירתה הוא הוכחה נוספת להטייה האנטי ישראלית של האו"ם. 



"אמרתי במספר הזדמנויות שבממשל תחת הנהגתי, ארצות הברית תכיר בירושלים כבירתה המאוחדת של ישראל", כתב טראמפ. לדבריו, ירושלים היא בירתו הנצחית של העם היהודי ורוב מוחץ של הקונגרס האמריקאי הצביע בעד הכרה בה ככזו.



טראמפ מתח ביקורת על הנשיא ברק אובמה, בעקבות מחיקת המילה "ישראל" מהתמליל המלא של נאומו בהלוויית הנשיא לשעבר שמעון פרס בחודש שעבר: "ההחלטה הזו היא כניעה לאויביה של ישראל, ומבוכה לשמעון פרס לאחר מותו, שאת זיכרונו ניסה הנשיא לכבד".



"בממשל טראמפ", כתב המועמד, "תהיה לישראל ידידה נאמנה בבית הלבן".



גם הילרי קלינטון גינתה את החלטת אונסק"ו. היועצת שלה ליחסי חוץ, לורה רוזנברג, אמרה כי "זאת שערוריה שאונסק"ו תכחיש את הקשר העמוק וההיסטורי בין היהדות להר הבית". לדבריה, "כמזכירת המדינה קלינטון נלחמה כדי להגן על ישראל מהחלטות כאלה באו"ם ובגופים בינלאומים אחרים, ותעשה זאת שוב בגאווה כנשיאה". 



כזכור, אתמול הצביעו המדינות החברות בארגון החינוך, המדע והתרבות של האו"ם בעד ההצעה הפלסטינית שמהותה ניתוק הזיקה היהודית לירושלים ולהר הבית. הפלסטינים דורשים את הקמתה של משלחת בינלאומית של מומחים למקומות הקדושים, שתבחן את מה שהם מכנים "הרס המורשת ההיסטורית והארכאולוגית על ידי ישראל", תוך שורה של דוגמאות כולל קו הרכבת הקלה וחפירות ארכאולוגיות.



24 מדינות תמכו בהחלטה, שאף מטילה ספק בקשר בין היהדות לכותל המערבי. שש מדינות הצביעו נגד, כ-26 מדינות נמנעו ושתי מדינות נעדרו מההצבעה.



ראש הממשלה, בנימין נתניהו הגיב להחלטת אונסק"ו ואמר כי "תיאטרון האבסורד באונסק"ו נמשך. היום הארגון הזה קיבל עוד החלטה הזויה שאומרת שלעם ישראל אין קשר להר הבית ולכותל".



נתניהו הוסיף בביקורת: "לומר שלישראל אין קשר להר הבית ולכותל, זה כמו לומר שלסין אין קשר לחומה הסינית, ולומר שלמצרים אין קשר לפירמידות. בהחלטה האבסורדית הזאת אונסק"ו איבד את מעט הלגיטימיות שנשארה לו. אבל אני מאמין שהאמת ההיסטורית יותר חזקה, והאמת תנצח. ואנחנו עוסקים היום באמת".