המועמד הרפובליקני לנשיאות חזר הלילה (שני) לבחירות 2012 וטען: הן היו מזוייפות. טראמפ טען כי מחקר שנערך לאחר הבחירות בהן ניצח הנשיא המכהן ברק אובמה, מצא 24 מיליון קולות שנרשמו באופן לא מדוייק ומחקר משנת 2014 שטען כי אירעו זיופים במדינות מפתח בבחירות של 2008. הטענות של טראמפ עומדות בניגוד למחקרים רבים אשר טוענים כי לא נרשמו זיופים משמעותיים בבחירות אלה. הטענות הללו נתקלו בביקורת דווקא מכיוון המפלגה הרפובליקנית, שם כריס אשבי, עורך דין שמתעסק בקמפיינים טען כי הטענות הללו הן חסרות ביסוס ומסוכנות. "כשאתה אומר שהבחירות מזוייפות, אתה אומר לבוחרים שלך שלקול שלהם אין משמעות", הסביר אשבי, "אני חושב שחלק מאמירותיו של טראמפ יכולות ליצור אי שקט בקלפיות".



במטה קלינטון טענו כי המהלך האחרון של טראמפ נובע מייאוש. "הוא יודע שהוא מפסיד, אז הוא מאשים את השיטה. זה מה שמפסידנים עושים". אמר מנהל הקמפיין של המועמדת הדמוקרטית, רובי מוק.



שערוריית האי-מיילים חוזרת


הדיווח המשיך יום סוער במערכת הבחירות האמריקאית. על דוח רשמי שפרסם ה-FBI, סגן של קלינטון במשרד החוץ האמריקאי פנה לבכירים בבולשת וביקש מהם לשנות את דרגת הסיווג של חלק מהאי-מיילים שאחסנה קלינטון בשרתה הפרטי. לפי העדות, בתמורה הבטיח מקורבה של קלינטון כי יוסיף תקנים לארגון. הדבר מתפרש כמעין "טובות הנאה" של הפוליטיקאית הדמוקרטית לגוף הביטחוני הענק.



ניסתה לשחד את ה-FBI? הילרי קלינטון. צילום: Getty Images
ניסתה לשחד את ה-FBI? הילרי קלינטון. צילום: Getty Images

הפנייה של מקורבה של קלינטון, תת-מזכיר המדינה פטריק קנדי, נעשתה ככל הנראה עוד לפני שהתפוצצה הפרשה והחלה החקירה הרשמית של ה-FBI בעניין, אך ייתכן כי באה על רקע ידיעה כי הארגון חושד בכך שמתבצעת פעולה כזו. היא שמה סימן שאלה על טענת ההגנה האחרונה של קלינטון בפרשה, במסגרתה גרסה כי לא הייתה מודעת לכך שהחומר שבתיבתה הפרטית מסווג. כזכור, ב-2015 נחשף כי קלינטון שמרה במהלך כהונתה כמזכירת המדינה דוא"ל מקצועי, חלקו מסווג, בשרת פרטי. הפרשה משמשת כאחד מאבני היסוד בביקורת של דונלד טראמפ והרפובליקנים על קלינטון, אותה המועמד השנוי במחלוקת מקפיד לכנות בצורה בוטה "מושחתת" (crooked). 

לפי העדות בדוח, שניתנה לארגון ב-2013, ה-FBI דחה את ההצעה, במסגרתה הבטיח קנדי לפרוס כוחות נוספים של הארגון במדינות מסוימות, חלקן אף כאלו שעד כה הוגדרו כאסורות לפעילות עבורו, ולהרחיב את כוחותיו. יש לציין כי לפי העדות אין כל ראייה שקנדי פעל בשליחות מפורשת של קלינטון.
במשרד החוץ האמריקאי טוענים בתגובה לפרסומים כי הטענה "אינה מדויקת", וכי דיונים בנוגע למידת הסיווג של חומרים מתבצעות באופן שוטף. "לפעמים לאנשים שונים יש דעות שונות בנוגע לסיווג", אמר דובר המחלקה מארק טונר בהצהרה הערב.
"זה לא ייאמן", צייץ דונלד טראמפ. "המסמכים האלו מציגים שוב את קלות הראש בה המזכירה קלינטון התייחסה למידע מסווג", אמר הרפובליקני הבכיר פול ראיין. 
 

סידור העבודה הבא של טראמפ?
 

בתוך כך, מתפרס היום כי חתנו של דונלד טראמפ, בעלה של איוונקה טראמפ ג'ארד קושנר, פנה ליועצי מדיה בכירים בכוונה להקים אחרי הבחירות הנשיאותיות רשת חדשות שתיקרא "TRUMP TV" לפי "רויטרס", בנקים מרכזיים כרגע אינם מעוניינים לקחת חלק בפרויקט בשלב זה. 
דונלד טראמפ, המועמד הרפובליקני לנשיאות אמר לוושינגטון פוסט בחודש שעבר כי אין בכוונתו להחזיק בחברת מדיה, ודיווחים קודמים בנושא הינם שגויים.  
 
טראמפ מרבה להתלונן על ה"תקשורת הליברלית" הנוכחית והאופן בו היא מסקרת אותו ואת קלינטון כמו גם בעיות שונות במציאות האמריקאית. "הבחירות האלו מוטות על ידי התקשורת הלא ישרה והמעוותת", צייץ רק אתמול.