ריאל מדריד יכולה לזכות היום (ראשון) באליפות החורף בספרד אם תנצח במשחק המוקדם של המחזור את חטאפה. בריאל רוצים להתאושש עם ניצחון אחרי שסיימו את דרכם בגביע עם הפסד 4:2 בסיכום שני המשחקים מול אתלטיקו מדריד.

  
העיתון 'אס' כותב שריאל תשחק עם סימני שאלה באשר לכושר הפיזי שלה ומצבה הנפשי של הקבוצה. זאת למרות שהמאמו קרלו אנצ'לוטי שלל על הסף אפשרות שיתחיל בשיטת הרוטציה וטען: "השחקנים שלי לא עייפים. הם מתאמנים כמו שצריך ונחים. לא אתחיל ברוטציה. אנחנו מחוץ לגביע עד כמה שזה כואב, אבל נתרכז בליגה החודש, ומהחודש הבא גם באלופות".

  
עוד נכתב ב'אס': "באיזה שיטה לשחק, עם רוטציה או עם סגל קטן יותר? האמת כנראה מונחת בין חוסר הרוטציה של אנצ'לוטי לעובדה שלואיס אנריקה כבר השתמש העונה ב-28 שחקנים במשחקים השונים".
  
חטאפה היא היריבה שבאה בזמן לריאל מדריד. היא לא ניצחה מאז ה-31 באוקטובר בליגה וצברה 4 הפסדים ו-4 תוצאות תיקו שהורידו אותה לתחתית. הקבוצה גם עם מאמן חדש, קיקה סאנצ'ס פלורס, שלא אימן 9 חודשים, אבל מונה לתפקיד ב-5 בינואר אחרי שהמאמן הרומני, קוסמין קונטרה, עזב לאמן את גוונגזו R&F הסינית.
  
העיתונאי אלפרדו רלאנו, כתב כי אנצ'לוטי עושה טעות בכך שהוא ממשיך להתעקש לא לתת לכמה שחקנים לנוח: "אולי הוא צדק עד עכשיו, אבל בפברואר יהיו לו משחקים רבים (המשחק החסר נגד סביליה יתקיים ב-4 בפברואר, שלושה ימים לפני הדרבי נגד אתלטיקו) והוא מתעלם משחקני הספסל שיש לו ומדובר בשחקנים מוכשרים וצעירים שאפשר לתת להם צ'אנס".
  
אחת הבעיות של ריאל מדריד היא שקארים בנזמה לא כבש בליגה מה-29 בנובמבר וכריסטיאנו רונאלדו כבש בליגה ב-2015 רק שער אחד. המשטרה הספרדית תשמור בכוחות מוגברים בכוונה למנוע מהאולטראס של חטאפה להשתולל ולהתעמת עם אוהדי ריאל מדריד. רק 500 כריסים נמכרו לאוהדי ריאל, אבל נראה שחלק מהכרטיסים זוייפו ועשויות להיות בעיות בכניסה.