ביום שני השבוע חגג מיקי ברקוביץ' 61 חורפים. בסתר ליבו הוא לבטח קיווה שהפועל אילת, בשורותיה משחק בנו ניב, תנצח בחצי הגמר את הפועל י-ם, ותפגוש בגמר את מכבי ת"א.

 

כמי שזכה עם מכבי ת"א ב-17 גביעי מדינה - ומספר דומה של אליפויות - למיקי לא הייתה שום בעיה שהפעם הצהובים יפסידו בגמר לאילת ושבנו יניף את הגביע. אולם זה לא קרה – ושתי הקבוצות שהעפילו הן מכבי ת''א והפועל י-ם.

 

כשברקוביץ' נשאל על תחושותיו לגבי זהות הקבוצה שתניף הפעם את גביע המדינה, הוא מדבר על שוויון. "בפעם הראשונה אני יכול להגיד ששתי הקבוצות שוות. בניגוד לפעמים קודמות, הפעם היתרון הוא לזכות הפועל י-ם. לא רק שהם ייהנו מיתרון פסיכולוגי שנוצר מהניצחון המשכנע בחצי הגמר על אילת, ניצחון שמעניק להם ביטחון, ויש סיבה נוספת והיא משמעותית אולי יותר".

 

הארנה פיס עם 11 וחצי אלף מקומות הישיבה?

 

"בדיוק. זוהי הפעם הראשונה שירושלים משחקת במעמד כזה באולם הביתי שלה, עם רוב ביציעים. בכל הגמרים הקודמים מכבי שיחקה ביד אליהו ושם היא הרגישה מן הסתם היא הרגישה בבית. הפעם זה שונה, ואני לא צופה למכבי משחק קל".

 

ירושלים הביסה את מכבי ת"א בגמר גביע ווינר וגם בליגה, שני משחקים נערכו בארנה פיס.

 

"גביע המדינה זה לא ליגה, ואני אומר את זה מניסיון. כשאתה רואה את הגביע מונח על השולחן, אתה שואב כוחות שהם מעבר לכדורסל. מדובר במשחק אחד על עונה שלמה ומכבי בנויה למשחקים כאלה".

 

פארגו מול ירושלים בהיכל בת"א. "מכבי בנויה למשחקים על עונה שלמה" (עדי אבישי)

 

מכבי של החודש האחרון לא דומה למכבי ששיחקה לפני כחודש.

 

"מכבי אולי בירידה, אבל היא מצליחה לנצח משחקים קשים ושקולים. זה קרה לה נגד חיפה בליגה וגם בגביע. מכבי מנצחת משחקים כאלה בגלל הניסיון ובגלל המסורת. זו אולי קלישאה לומר זאת, אבל זו המציאות. מדובר במועדון ושחקנים עם ניסיון, בעוזר מאמן ומאמן שהיו במעמדים דומים - את מה שיש למכבי אין לירושלים. כשאני חושב על כך, זה מאזן את הביתיות ואת המורל הגבוה בו נמצאת הפועל י-ם".

 

לא היינו רחוקים מגמר מפתיע בין מכבי חיפה להפועל י-ם.

 

"זה מה שיפה בכדורסל. שניות בודדות והחלטות מכריעות גומרות משחקים. חיפה עשו המון טעויות בדקה האחרונה שלפני ההארכה. כשהם הובילו בארבע נק' והכדור היה אצלם ביד, הם החטיאו מהקו, איבדו כדור, ומכבי לא צריכה יותר מזה. ברגע ששתי הקבוצות יצאו להארכה לא היה לי ספק שמכבי ינצחו".

 

החוק הרוסי משחק לטובת ירושלים?

 

"יותם הלפרין וליאור אליהו הם שחקנים טובים, אבל לא נותנים במקרה הזה יתרון לירושלים, כי לא מדובר בשחקן מול שחקן אלא במועדון מול מועדון. העומק שיש למכבי על הספסל, עולה על זה של היריבה. ירושלים תהנה מרוח גבית, ומכבי - כשהיא עם הגב אל הקיר - מצליחה להתעלות. אני שומע דיבורים שירושלים פייבוריטית, זה רק מגביר את המוטיבציה במכבי".

 

מי הם שחקני המפתח בגמר?

 

"בירושלים דונטה סמית' הוא הברומטר, וברייסי רייט הוא האקס פקטור. בנוסף, ירושלים חייבת ששני הישראלים הבכירים שלה, אליהו והלפרין, יהיו טובים, כי בלעדיהם יהיה להם מאוד קשה. ג'רמי פארגו, בריאן רנדל, סופו ויוגב אוחיון, הם הפייבוריטים במכבי, וכמובן הקלעי הכי טוב ביורוליג, דווין סמית'".

 

הלפרין (עם הכדור) ואליהו. לא נותנים להפועל ירושלים יתרון (אסף קליגר)

 

חסר למכבי ווינר כמוך?

 

"למכבי יש מורשת וזה מה שהופך אותה לגדולה מכולן".

 

בשורה התחתונה מי תנצח?

 

"מכבי ת"א".