הערב התקיים בבית הנשיא טקס הענקת "פרס ירושלים לאחדות ישראל" לזכר שלושת הנערים החטופים. השנה נערך הטקס בסימן "יום אחד של אחדות למען הדור הבא": הנשיא עלה לברך עם נכדו שי, וראש עיריית ירושלים עלה לצד אביו זלמן. איריס יפרח, אמו של אייל ז"ל, עלתה לברך בשם משפחות הנערים עם אמה מזל ואלחנן, אחיו של אייל ז"ל, וזה קרא לבני גילו להצטרף אליו ולהניף את דגל האחדות.

יום האחדות ופרס ירושלים לאחדות ישראל הם יוזמה א־פוליטית המשותפת למשפחותיהם של שלושת הנערים, ראש עיריית ירושלים ניר ברקת וארגון גשר.

בקטגוריה הארצית זכתה עמותת צו פיוס שפועלת לאיחוי השסעים בחברה הישראלית, באמצעות קידום כבוד הדדי, סובלנות, אהבת חינם ואחדות. בקטגוריה הבינלאומית זכה הארגון "לימוד" המאחד יהודים בכל העולם דרך חווית לימוד משותפת. בקטגוריית המיזם המקומי זכתה קהילת הדר בחיפה, המקדמת יחסי שכנות בכל המגזרים, ובקטגוריה המקומית (אישים) זכתה ג'נאן פראג' פלאח הפועלת רבות לקידום יחסים בין האוכלוסיות השונות בישראל.

הנשיא ראובן ריבלין אמר בטקס: "יש המזלזלים במילה אחדות, הם רואים בה חולשה. בעבורם זו מילה מטשטשת, מתק שפתיים המסתיר בתוכו כפייה של עמדות וכוח. גם היום אסור לנו לשגות באשליות. אחדות, דרישה לשיח שפוי - אלה היסודות של הבניין שלנו. הן לא מילים של חולשה".