השייטים דרור כהן, ארנון אפרתי ושמעון בן יעקב עשו כמעט את הבלתי אפשרי ולמרות שחזרו להתאמן רק לפני כשנה, אחרי היעדרות ארוכה מאוד, הצליחו הבוקר (רביעי) להשיג את הכרטיס לריו. בשני השיוטים שהתקיימו היום באליפות העולם בשייט במלבורן אוסטרליה, הגיע הצוות הישראלי למקום הרביעי והחמישי ולמקום השישי הכללי, מבין תשע המדינות המתמודדות על ששת הכרטיסים הנותרים לריו.



באליפות יתקיימו סך הכל 11 שיוטים, כשנספרים עשרת השיוטים הטובים ביותר של כל צוות ומחר יתקיים השיוט האחרון. לאליפות העולם הגיעו 18 צוותי סירות סונאר. שבע מדינות כבר זכו בכרטיס לריו באליפות העולם בשנת 2014 וכעת ההתמודדות היא על ששת המקומות הנוספים.




הצוות הישראלי. צילום: הוועד הפראלימפי


הצוות הישראלי המתאמן בבית הלוחם חיפה בהדרכת ישראל אלטמן, צריך היה לסיים בין ששת המקומות הראשונים מהמדינות שלא השיגו עד כה את הקריטריון (רק צוות מכל מדינה יכול להגיע לריו). כאמור, הבוקר, יום לפני סיום התחרות, הם כבר הבטיחו את מקומם.



בצוות הישראלי שייטים ותיקים: דרור כהן, טייס F16, שנפצע קשה בשנת  1992 בתאונת דרכים שהותירה אותו משותק בגפיים תחתונות (הנכה הראשון שהשתתף בראלי פריז דקאר) וארנון אפרתי, נכה צה"ל קטוע יד ממלחמת יום כיפור. הם זכו יחד עם בני וקסלר שפרש בינתיים, במדליית זהב באתונה בשנת 2004. בן יעקב שהחליף את וקסלר, הוא נכה צה"ל, ששייט עד לאחרונה בסירת סקאד.



בתום השיוט, עם התברר התוצאה, אמר כהן: "אנחנו שמחים על השגת הקריטריון. שנה לא קלה עומדת לפנינו, עם הרבה עבודה קשה, עד לזהב בריו!"



מחר יתברר סופית אם גם צוות סירת הסקאד, בני הזוג הגר ומשה זהבי, יגיע לריו. עליהם לסיים בין חמשת הראשונים מהמדינות שלא זכו עד כה בקריטריון. ענף השייט הפראלימפי יצא מתכנית המשחקים בטוקיו 2020 ולכן ריו היא כנראה ההזדמנות האחרונה לצוותים הישראלים האלו להגיע למשחקים הפראלימפים.