מת מוחמד עלי, המתאגרף שבעיני רבים נחשב לגדול בהיסטוריה של הענף. עלי, שזכה שלוש פעמים באליפות העולם למשקל כבד ונהג להכריז על עצמו כ"הגדול מכולם", היה אחד הספורטאים המוכרים בהיסטוריה והלך לעולמו בגיל 74. הוא אושפז בבית החולים בפיניקס ביום חמישי לאחר שסבל מבעיה במערכת הנשימה שלו, ולאחר הידרדרות במצבו ביום שישי נקבע מותו בלילה שבין שישי לשבת.

עקץ כמו דבורה. עלי בזירה. צילום מסך מטוויטר
עקץ כמו דבורה. עלי בזירה. צילום מסך מטוויטר
 
המתאגרף האמריקאי שנולד בשם קסיוס קליי, התאסלם ושינה את שמו, היה פעיל במשך 21 שנים (1960-1981). בשיאו שלט בענף כאלוף במשקל כבד מ-1964 עד 1967 ומ-1974 עד 1978. תוארו נשלל ממנו ב-1967 משום שסירב להתגייס לצבא האמריקאי בשם האסלם. הוא אף נשפט לחמש שנות מאסר, אבל בתום מאבק ממושך הוחזר לו הרישיון להתאגרף ובוטלו כל העונשים נגדו.
 
 אלא שעלי היה הרבה יותר מכוכב ספורט, הוא היה גיבור תרבות וסמל למאבק בממסד בשנות ה-60 של המאה הקודמת בארצות הברית, כמו גם דמות מפתח במאבק השחורים לשוויון זכויות. הוא גם נודע ביהירותו ולא התבייש בה. להפך. על שמו חקוקים משפטים כמו "אני הגדול מכולם" וגם "אני מרחף כמו פרפר ועוקץ כמו דבורה".


 
 
 שנותיו כמתאגרף גבו מגופו מחיר יקר ושלוש שנים לאחר פרישתו, בגיל 42 בלבד,  לקה במחלת הפרקינסון ומאז היה אדם חולה שהתקשה בהליכה וגם בדיבור. עם זאת הוסיף להסתובב בעולם כשגריר של שלום אחווה ודו קיום. באולימפיאדת אטלנטה 1996 נשא ביד רועדת את הלפיד האולימפי בטקס הפתיחה.