צעד אחד צעד מסגל לעצמו גיא לוזון את דרכו של אברם גרנט. הוא אולי לא מתחבב על אנשים באותה מהירות, אבל סבלנות יש לו. נכון, יש הבדל גדול בין השניים - גרנט הגיע לאירופה אחרי ארבע אליפויות בישראל וארבע שנות נבחרת - אבל הקפיצה הבלתי נתפסת ההיא לסטמפורד ברידג' שווה בקנה המידה לזו של לוזון - שלא זכה מעולם בתואר - כשהגיע לסטנדרד ליאז'.

 

כל מה שצריך זה סוכן טוב, סבלנות וגם קשרים נכונים עם בעלי הקבוצה האקסית. במקרה הזה, לוזון למד הרבה מאברם. הוא התחבב על רולאן דושאטלה - הבעלים של סטנדרד, שבמקרה אוחז בידו השנייה בצ'רלטון אתלטיק.

 

גיא קיבל שכר על סבלנותו, ולמען ההוגנות - גם על תפקודו בשנה הראשונה בבלגיה, אז הצליח כמאמן, אבל פספס אליפות בגלל קיזוז. בשנה השנייה כבר לא היה לו סיכוי והדרך החוצה הייתה מהירה. הוא מגיע לכדורגל האנגלי במצב שבו חובת ההוכחה היא עצומה ואין הרבה מרווח לטעויות וכישלון. זו הזדמנות גדולה, עם פוטנציאל הגיוני להצלחה, שיכול להפוך במהירות גם להתרסקות גדולה.

 

דושאטלה. התחבב על הבעלים (צילום: מסך)

 

הבשורה הטובה היא שבליגת המשנה של אנגליה יש 15 קבוצות ששוות ברמתן, פחות או יותר. הבשורה הטובה באמת היא שהליגה הזו מתאימה ללוזון כמו כפפה ליד. הצ'מפיונשיפ, אחת משבע הליגות הנצפות בתבל, היא ליגה שבנויה קודם כל על מוטיבציה ותשוקה. ככל שהפרמייר-ליג הופכת למושבת זרים ובארות נפט, כך מציגה אחותה הצנועה את הפולקלור המקומי והמקורי במגרשים.

 

אל המשבצת הזו נכנס לוזון די בטבעיות. הוא בנוי על היכולת להטריף את חניכיו, וכאן יתרונו. חסרונו יהיה בשפה - בליגת המשנה רוב המאמנים הם בריטיים ושחקני הליגה פחות רגילים למאמנים זרים - אבל מעל הכל הוא מגיע לקבוצה שמסוגלת להרבה יותר, וכאן בדיוק טמונה ההזדמנות. לוזון מגיע למשבצת שמוכרת לו. כמו מכבי פ"ת, גם צ'רלטון היא אנדרדוג בליגה שלה. יהיה לו נוח להתחיל במשבצת הזו.

 

לוזון. ליגה שמתאימה לו כמו כפפה ליד

 

ומה לגבי האופי והתדמית האישית? כבר במסיבת העיתונאים דיבר לוזון יותר על עצמו והוסיף כמה מילים בסיום בסגנון "אנחנו". בבלגיה הוא אהב את הטיקט של המשוגע. באנגליה אוהבים משוגעים, אבל למאמנים מהסוג הזה גם קל הרבה יותר לחכות בפינה. כשאתה מוריניו, אתה יכול להתנהג איך שאתה רוצה ולהגיד מה שבא לך. כשאתה גיא לוזון, אתה צריך לחכות עם השיגעון ולהתחיל עם הניצחון, כי באנגליה השיגעון מגיע רק אחרי הקבלות, וחובת ההוכחה קודמת לכל.