היום הישראלי ינהל משחק רשמי ראשון שלו בנבחרת גאנה, שתפגוש באליפות אפריקה ב"בית המוות" את סנגל (18:00). ככל הנראה גרנט יאלץ להסתדר בלי השחקן הכי טוב שלו, אסמואה ג'יאן, שחלה במחלת המלריה ואושפז בשבת ל-24 שעות בבית החולים. האם המזל המפורסם של אברם היפנה לו עורף?

החלוץ שוחרר מבית החולים אחרי שהגיב טוב לטיפול וצפוי למבחן כשירות של הרגע האחרון, בתקווה שיוכל לשחק, ורק עם פרסום ההרכב הפותח ידעו אם הוא בחוץ או בפנים. גרנט אישר אתמול שג'יאן לא התאמן בגלל המחלה. אתמול התאמנה גאנה באיצטדיון במונוגמו בגינאה המשוונית שם יתקיים המשחק. 
"זה לא סוד, אסמואה ג'יאן שחקן טוב מאוד והוא חשוב לנו", התייחס גרנט לחסרונו הצפוי של החלוץ, "המספרים שלו מדברים בעד עצמם. ברור שהיינו רוצים שישחק, אבל נצטרך לחכות עד לרגע האחרון בשביל לדעת אם הוא כשיר, אחרת נחשוב על פתרונות. בכל מקרה נעלה לנצח, אפילו אם על הנייר יהיה קשה יותר בלעדיו".

בהיעדרו של ג'יאן צפוי גרנט לשנות את שיטת משחקו ולחפש שותף אחר בהתקפה לג'ורדן איוו, שהיה אמור לצוות לצד של החלוץ החולה. מדובר בשחקנים כמו אדם אקם, קווסי אפיה או מהאטמה אוטו. האח של ג'ורדן, אנדרה איוו, התייחס למפגש: "ב-6 חודשים גאנה החליפה שלושה מאמנים, כך שאני מברך את השחקנים על העבודה שעשינו וההצלחה בעלייה מהמוקדמות. אנחנו לומדים מהמאמן החדש שלנו, אני מרגיש שכקבוצה אנחנו יכולים לעשות משהו".
חוסר המזל רודף אחרי גרנט מאז שקיבל את התפקיד והוא איבד כמה שחקני הרכב טובים בגלל פציעות כמו החלוץ ג'פרי שלופ מלסטר סיטי וקוואדוו אסמואה מיובנטוס. לפחות סטטיסטית, ההיסטוריה לטובת הישראלי. בשלושה משחקים בהם נפגשו הנבחרות בטורניר בעבר, ניצחה גאנה פעמיים וסיימה בתיקו אחד. 
מצד שני, גאנה תמיד מתחילה את הטורנירים שלה בהילוך איטי וגרנט ביקש מהשחקנים: "תיכנסו לעניינים כבר במשחק הראשון. זה בית מטורף עם יריבות הכי קשות כמו אלג'יריה ודרום אפריקה, ולא יהיה לנו זמן להתאושש". 
לפני הדיווחים, בגאנה השחקנים נראים רגועים ואחרי ארבעה ימים של אימונים בעיר לא נמצאים בלחץ. אסמואה ג'יאן המתאושש אמר: "אנחנו רוצים לחזור על ההישג באליפות של 2010 כשהיתה לנו נבחרת צעירה כמו עכשיו עם הרבה שחקנים לא מנוסים, אבל הגענו עד גמר והפסדנו רק למצרים. לכמה שחקנים מאיתנו זו אליפות אפריקה החמישית, כך שלא חסר ניסיון במצבים כאלה".