ליברפול לא רשמה אף לא הפסד אחד בכל המסגרות מאז שנכנעה למנצ'סטר יונייטד באולד טראפורד לפני למעלה מחודש, והמנג'ר ברנדן רוג'רס מנסה לייצר תחושה של יציאה מהמשבר הודות למומנטום המצוין בו נמצאת קבוצתו – אבל המרסיסיידרס לא פגשו בשבועות האחרונים משוכה קשה מדי עבורם, בוודאי לא כזו בדמות מוליכת הפרמיירליג, צ'לסי שמתארחת בשעה זו באנפילד במשחק הראשון מבין שניים בחצי גמר גביע הליגה (ישיר בספורט1 וב-HD).

ליברפול ניצחה שלושה משחקים ברציפות, בהם שני משחקי חוץ במסגרת הליגה מול סנדרלנד ומול אסטון וילה, ואילו צ'לסי השיגה את אותו המאזן אבל במספרים מרשימים עד מאוד – היא הביסה 0:5 את סוונסי בשבת האחרונה, ניצחה 0:2 את ניוקאסל בסטמפורד ברידג' מחזור קודם לכן ובתחילת החודש כבשה שלישייה בגביע מול ווטפורד. מאזן מרשים של 0:10 בשלושה משחקים.
למרות שמדובר במפעל השלישי בחשיבותו באנגליה, רוג'רס בחר לפתוח עם ה-11 החזקים ביותר שלו, בהרכב שכולל את ג'רארד, סטרלינג וקוטיניו. מריו באלוטלי עדיין מחוץ לסגל, כמו גם דניאל סטארידג' הפצוע.

מן העבר השני, בצ'לסי, ז'וזה מוריניו בחר לנהוג באופן דומה והציב גם הוא הרכב חזק במיוחד. סביר כי המאמנים יתנו מנוחה במשחקי הגביע האנגלי בסוף השבוע - הרי שגם צ'לסי פתחה עם כוכביה, פרט לאוסקר שזכה למנוחה על הספסל ואת מקומו תפס מיקל. הזאר, פברגאס, וויליאן ודייגו קוסטה משלימים את עמדות הקישור וההתקפה של הבלוז. הקפטן ג'ון טרי עורך את הופעתו ה-650 במועדון.
משחק הגומלין בסטמפורד ברידג' בלונדון ייערך ביום שלישי הבא. 
הרכבים
ליברפול: מיניולה, צ'אן, סקרטל, סאקו, מורנו, לוקאס, הנדרסון, מרקוביץ', ג'רארד, קוטיניו, סטרלינג
צ'לסי: קורטואה, איבנוביץ', קייהיל, טרי, פליפה לואיז, מאטיץ', מיקל, וויליאן, פברגאס, הזאר, דייגו קוסטה