רצלונה ניצחה הערב 0:1 את אתלטיקו מדריד במשחק הראשון בשלב רבע הגמר של גביע המלך. הקאטלונים, ששברו את הקללה מול "הקולצ'ונרוס", כשניצחו אותם בליגה השנה 1:3 אחרי שישה משחקים, הצליחו לעשות את אותו הדבר גם הפעם.

לואיס אנריקה שלח למגרש את ההרכב החזק ביותר שלו - למעט השוער מארק אנדרה טר שטגן שמשחק בגביע המלך - דבר שהסתבר כהצלחה במשחקים האחרונים. לעומתו, דייגו סימאונה בחר לפתוח בהרכב הגנתי, ובניגוד למשחקים הקודמים, עלה רק עם טורס בחוד והשאיר את מנדזו'קיץ' על הספסל.
המשחק התחיל בשליטה אופטית של המקומיים, שניסו לכבוש לשערו אובלאק מרחוק, אך ללא הצלחה. בדקה ה-12 מצא ראקטיץ' את מסי ברחבה אך "הפרעוש" בעט מעל השער. לאחר דקות רבות שבהם הצליחה אתלטיקו לשמור על שערה, הצליח ראקטיץ' למצוא את סוארס, אך החלוץ הצליח להחמיץ מארבע מטרים.

המחצית השנייה, המשיכה בדיוק כמו הראשונה, ברצלונה מניעה את הכדור במרכז השדה ואתלטיקו ממשיכה להתגונן. כבר שהיה נדמה כי המשך יסתיים בתיקו 0:0 וההכרעה תעבור למשחק הבא, בוסקטס הוכשל ברחבה והשופט שרק לפנדל. מסי לקח את הבעיטה, אך אובלאק זינק טוב הדף את הכדור, אף הארגנטינאי השתלט על הריבאונד וכבש את שער הניצחון.
ברסה קרובה לעלות לחצי הגמר החמישי שלה ברציפות בגביע המלך, מעמד ממנו נעדרה רק פעם אחת בתשע השנים האחרונות. הקולצ'ונרוס ינסו להפוך את התוצאה בשבוע הבא בויסנטה קלדרון.
מהלך המשחק:
דקה 4 - ניימאר מנסה לכבוש מ-16 מטרים, אך אובלאק מזנק טוב והודף לקרן.
דקה 12 - ראקטיץ' מוצא את מסי בתוך הרחבה, אך "הפרעוש" בועט מעל המשקוף.
דקה 36 - שוב ראקטיץ' מוצא שחקן ברחבה, הפעם את סוארס שמחמישה מטרים, שולח אף הוא את הכדור מעל המשקוף.
דקה 74 - איניאסטה מנסה לפרוץ את הבונקר של אתלטיקו ובועט כדור שטוח מ-18 מטרים, אך אובלאק יורד וקולט.
דקה 85 - 0:1 לברצלונה. בוסקטס מוכשל ברחבה והשופט שורק לפנדל. מסי בועט לגופו של השוער, אך משתלט על הריבאונד וכובש את שער היתרון למארחת.
הרכבים:
ברצלונה: טר שטאגן, פיקה, אלבה, אלבס, מסצ'ראנו, איניאסטה (ברטרה, 87), בוסקטס, ראקטיץ' (צ'אבי, 77), ניימאר, מסי, סוארס
אתלטיקו מדריד: אובלאק, חואנפראן, מירנדה, גודין, סיקיירה, מ.סוארס, גבי, קוקה, טוראן, גריזמן (ראול גרסיה, 66), טורס (מנדזו'קיץ', 46)