מנג'ר מנצ'סטר יונייטד, לואיס ואן חאל לא יאהב לקרוא כתבת ענק שפורסמה הבוקר ב'דיילי מירור' בה נאמר שהוא שולט באמצעות הפחד בשחקניו. ההולנדי היה ידוע תמיד כאחד המאמנים הקשוחים בכדורגל העולמי, אבל בימים בהם מאמנים יותר "נחמדים" שולטים בענף, יש לו בעיה עם הדימוי הזה. ז'וזה מוריניו לא נחשב לאחד ששחקנים חוששים ממנו, גם לא פפ גווארדיולה (שקשוח לא פחות) וכמובן לא לואיס אנריקה, ארסן ונגר, קרלו אנצ'לוטי החביב או ברנדן רוג'רס לצורך העניין. 

הביקורת על ואן חאל הגיעה דווקא משני בני ארצו. אחד מהבעלים של סוונזי סיטי, הטייקון ההולנדי ג'ון ואן זווידן, שהיה בעבר מחבורת האולטראס של אוהדי דן האח והיום יש לו עסק ענק של טפטים על הקירות, העלה בטוויטר תמונה שלו מראה את התוצאה באצבעותיו. הוא גם כתב: "לואיס היקר. תישן טוב הלילה חבר. עשינו עליך 6 נקודות ודאבל".
אחרי שוואן חאל טען לפני המשחק בליברטי סטאדיום שמנצ'סטר יונייטד היא הקבוצה הכי טובה בליגה (הפסד ב-19 משחקים אחרונים) כתב לו ואן זווידן: "אני מוצא שהוא שחצן מניאק". הטלוויזיה ההולנדית צילמה את ואן זווידן לסרט מיוחד שיוקרן על סוונזי סיטי בהולנד. הטייקון סיפר שבין השניים היה עימות מילולי גם לפני המשחק ו-ואן חאל לא הופיע לארוחה המסורתית בשיתוף שתי הקבוצות.

האדם השני שמתח עליו ביקורת הוא הקולגה רונאלד קומאן שאמר: "הוא מנהל את יונייטד באגרוף ברזל וזה לא בטוח הדבר הכי יצרני בקבוצה כזו". קומאן אמר לטלוויזיה ההולנדית בסוף השבוע: "כשאתה מביא את ואן חאל אתה מקבל איכות, אבל גם מישהו שחושב שהוא יודע הכל. זה יוצר עימותים בכל מקום אליו הוא מגיע".
קומאן הסביר: "יש הבדל גדול בינינו כמאמנים. הייתי העוזר שלו בברצלונה אחרי הגביע העולמי ב-1998 ולמדתי ממנו הרבה, אבל הוא מתנהל עם שחקניו אחרת לגמרי ממני. אני לא לוחץ את השחקנים שלי כמוהו. כשיש לך את ואל חאל יש אלמנט של פחד בקבוצה באמצעותו הוא שולט. זה לא תמיד טוב".
קומאן אף טען שאחרי המונדיאל האחרון בו אימן ואן חאל ההתאחדות ההולנדית חיפשה מאמן רך יותר ומצאה את חוס הידינק. "השחקנים נזקקו למאמן שישים על כתפם יד. שיהיה יותר רגוע מוואן חאל". לדעת מנג'ר סאות'המפטון למנצ'סטר יונייטד לא תהיה ברירה בעתיד אלא למנות מנג'ר פחות מפחיד.