תרצו או לא תרצו, שחקן אחד יכול להכריע היום את הקמפיין של נבחרת ישראל אם לא נשמור עליו בשבע עיניים וזהו גארת' בייל מריאל מדריד.

בישראל היו טענות בימים האחרונים נגד התקשורת שעוסקת רק בכוכב ריאל מדריד ומזניחה את שאר שחקני וויילס, אבל הצצה לעיתוני אנגליה הגדולים וגם בתקשורת הוולשית מגלה שהם עוסקים בבייל אפילו יותר מאתנו. אם בייל לא היה משחק היום ב"סמי עופר", ספק אם המשחק של הדרקונים היה זוכה ליותר מכמה שורות בתקשורת האנגלית.
ה'סאן' כותב הבוקר, כי ההתאחדות הוולשית החליטה לשמור את בייל בצמר גפן ולא לחשוף אותו יותר מדי לתקשורת לקראת המשחק עם ישראל. עובדה שהוא לא הופיע באף מסיבת עיתונאים ולא שוחח עם עיתונאים בארצו. הוא רק נראה מחייך כל הזמן. יחד עם זאת הם כותבים: "בייל נשאר הכוכב הנוצץ בארץ הקודש, ואלי גוטמן, טל בן חיים, כריס קולמן ואשלי וויליאמס נשאלו רק עליו. הם ניסו להמעיט מערכו, אבל ברור לכולם מי יהיה הכוכב היום בסמי עופר", כתב הבוקר ה'סאן'.

קולמן אמר: "אנחנו נבחרת של יותר משחקן אחד. הוא עוזר לנו המון, אבל הוא חלק ממשהו שהולך ומתעצם, אבל כשהוא משחק טוב הוא יכול לנצח כל משחק. אני יודע שהוא ספג ביקורת בספרד, אבל לא רואה שום הבדל אצלו. אם הייתי מרגיש שריאל מדריד מטרידה אותו היינו יושבים ומדברים על זה", אמר.
מחנה הדרקונים חושב שהם יכולים להשיג משהו חשוב בעיקר אחרי שלקחו 8 נקודות עד כה מארבעה משחקים במוקדמות. הקפטן אשלי וויליאמס אמר: "לא חושב שבייל לא בכושר. הוא פשוט עושה בריאל מדריד מה שאומרים לו לעשות. הוא אותו שחקן היה בארבע השנים האחרונות".
 הסטטיסטיקה אומרת שוויילס תלויה לחלוטין בבייל. החלוץ-קשר בן ה-25 יופיע בפעם ה-49 בקריירה שלו במדי וויילס. ב-48 משחקים קודמים הוא צבר 46 אחוזי ניצחון. בלעדיו וויילס צללה ל-28 אחוזי הצלחה בלבד. הוא גם כבש 42 אחוז השערים מאז 2011 וכבש בסך הכל 14 שערים ב-48 הופעות. וויילס לא ניצחה במוקדמות אליפות אירופה בחמישה משחקים בלעדיו. הוא גם מדורג עשירי ברשימת הכובשים של וויילס בכל הזמנים אותה מוביל איאן ראש עם 28 שערים.
ה'דיילי מייל' כתב הבוקר, כי הרוח המדברית שנשבה אתמול בחיפה והעיפה חול לכל עבר היתה קבלת פנים הולמת לוויילס שמבינה, כי לא יהיה לה קל נגד ישראל הערב ב"סמי עופר". 900 מאות אוהדים וולשים יהיו היום באצטדיון וחלקם ניצל אתמול את ההזדמנות לראות כדורגל בליגה הלאומית כשהגיע למשחק בין בני יהודה להפועל נצרת עלית.
שתי הנבחרות שיחקו ארבע פעמים ו-וויילס לא הפסידה אפילו פעם אחת. שני ניצחונות ושתי תוצאות תיקו ב-1989 פיגרה וויילס 3:2, אבל מלקולם אלן השווה וב-1984 המשחק הסתיים ב-0:0. ישראל הפסידה לוויילס במוקדמות המונדיאל 1958 פעמיים בתוצאה 2:0. הטורניר הגדול היחיד בו השתתפה וויילס עד כה.
באשר להרכב הצפוי לפי העיתון 'ווסטרן מייל' המופיע בוויילס כריס קולמן עשוי להפתיע את ישראל בכל שיציב את המגן השמאלי של טוטנהאם הוטספר בן דיוויס שלא היה שחקן הרכב בנבחרת ויעלה למעלה את ניל טיילור לתפקיד התקפי יותר. בחוד עשוי לפתוח סאם ווקס ומאחוריו בתפקיד חופשי יותר גארת' בייל. גם 'הדיילי מירור' מציב את ההרכב הזה וזו הפתעה שראלי גוטמן צריך להתכונן אליה (אם אכן זה יהיה ההרכב הפותח). בסוכנויות ההימורים בוויילס מהמרים על ניצחון של נבחרת הדרקונים 1:2.
הרכב וויילס הצפוי: וויין הנסי (קריסטל פאלאס), ג'יימס קולינס (ווסטהאם), אשלי וויליאמס (סוונזי), בן דיוויס (טוטנהאם), כריס גונטר (רדינג), ג'ו אלן (ליברפול), ג'ו לדלי (קריסטל פאלאס), ניל טיילור (סוונזי), ארון ראמזי (ארסנל), גארת' בייל (ריאל מדריד), סאם ווקס (ברנלי)