מארק דה חרייזה הוא אחד מכוכבי נבחרת בלגיה הגדולים בכל הזמנים, אולי מוכר יותר מהשיר של אריק איינשטיין ועלי מוהר "ואלה שמות" עם כל כוכבי מונדיאל 1990. הוא משמש כיום כפרשן הטלוויזיה הבלגית וכותב טורים לעיתון 'האט לאצטע ניוז', והגיע ארצה לקראת המשחק בין נבחרות ישראל ובלגיה.



שחקן העבר (63 הופעות בנבחרת בהן כבש 23 שערים) יפרשן היום את המשחק ובניתוח ראשוני לקראת ההתמודדות אמר כי לדעתו בלגיה מועמדת ודאית לניצחון. הפרשן המכיר היטב את הישראלים בבלגיה הוסיף: "בלגיה אמורה לנצח בלי בעיות, כי הנבחרת שלנו מגיעה עם ניצחון גדול על קפריסין ושיחקה מצוין. אחרי שתי הנקודות שאיבדנו נגד וויילס, אנחנו חייבים את הניצחון הזה. לישראל יש פצועים ושחקנים לא בכושר".



לשאלה אם ראה את המשחק נגד וויילס ענה בחיוב. לדעתו, "ישראל שיחקה מתחת לרמתה הרגילה ממה שראיתי במשחקים קודמים". דה חרייזה הרבה השנה לכתוב מאמרים על ליאור רפאלוב אחרי משחקי ליגה של קלאב ברוז' ולקראת המשחק אמר על הקשר: "הוא שחקן מצוין ויש לו עונה טובה מאוד בקלאב ברוז'. אני יודע שהוא שיחק בנבחרת רק בגלל שגילי ורמוט פצוע. בנוסף לכך היה לו מזל רע שכל הנבחרת שיחקה רע, אבל אם יש שחקן שיכול לעשות לנו נזק בנבחרת ישראל, זה רק רפאלוב. הוא עדיין בפורמה, אבל הוא לא הבעיה של ישראל. הבעיה שיש פער גדול מאוד בין ההגנה החלשה יחסית שלכם להתקפה שהיא החלק החזק של בלגיה מהקישור ומעלה".



דה חרייזה התייחס גם לרמי גרשון שיחליף את איתן טיבי: "גרשון שחקן טוב ברמה של הליגה הבלגית, אבל אסור לשכוח שבנבחרת בלגיה משחקים שחקנים שהם ברמה גבוהה ממה שאנחנו רואים בליגה המקומית. אופתע מאוד אם לא ננצח".