המחזור ה-31 בספרד יצא לדרך, ואחרי שבמשחק המוקדם ניצחה אספניול 0:1 את אלאבס, נפגשו ריאל ואתלטיקו מדריד למשחק המרכזי של המחזור ולשמחתה של הליגה סיימו ב-1:1 שפותח מחד את מאבק האליפות. 

ריאל מדריד - אתלטיקו 1:1
ריאל מדריד הייתה במרחק חמש דקות מניצחון ביתי בדרבי על הקולצ'ונרוס ושמירת הפער מברצלונה על חמש נקודות (עוד לפני שהשלימה משחק חסר), אולם אנטואן גרייזמן - שהוזכר כמי שעשוי לעבור לריאל - איזן בדקה ה-85 וקבע חלוקת נקודות שמסבכת את הליגה.

בעוד שני מחזורים תארח ריאל מדריד את ברצלונה לאל-קלאסיקו גורלי, הרי שאם ברצלונה תנצח הערב במלאגה (21:45) היא תשווה את מספר הנקודות שלה לזה של הבלאנקוס. אתלטיקו מנגד ארבע נקודות הפרש מסביליה הרביעית, אך לאנדלוסים עוד יש משחק להשלים ומהמקום השני אתלטיקו הולכת ומתרחקת, שבע נקודות הפרש לפני שהקטאלונים שיחקו.
כבר בדקה השנייה נרשמה הזדמנות ראשונה במשחק, דווקא של אתלטיקו, אז קוקה הגביה לסאול, שמתוך הרחבה נגח החוצה. בדקה ה-14 רונאלדו שיגר איום ראשון לעבר אובלאק שהדף היטב, ובדקה ה-28 היה זה בנזמה שמצא את עצמו באחד על אחד ונבלם אצל שוער האורחת. בדקה ה-31 ריאל כבר הכניעה את אובלאק, אלא שסאביץ' הרחיק עם הראש מקו השער בעיטה של כריסטיאנו רונאלדו.
בדקה ה-53 שער היתרון של הבלאנקוס הגיע. טוני קרוס הרים כדור חופשי אלכסוני מימין, פפה עלה גבוה מעל כולם ונגח כדור קשתי שנחת שפינה הרחוקה של אובלאק וריאל מדריד ב-0:1. שש דקות לאחר מכן היה פרננדו טורס חייב להשוות, אולם באחד על אחד נעצר אצל קיילור נבאס שירד מצוין.
בדקה ה-85 אתלטיקו הצליחה להדהים את הברנבאו. כדור עומק נפלא של אנחל קוראה המחליף מצא את גריזמן, שחמק מקרבחאל ומנאצ'ו וגלגל לפינה הנכונה כדי לקבוע שוויון דרמטי. היה זה שערו ה-100 של הצרפתי בליגה הספרדית.
במשחק נוסף שנערך: אספניול - אלאבס 0:1 (פבלו פיאטי, 56)