אנגליה עצרה את נשימתה לקראת הדרבי החם בין מנצ'סטר סיטי ומנצ'סטר יונייטד שיצא לדרך הערב. בשעה טובה יושלם המשחק מהמחזור ה-31, משחק שעשוי להשפיע רבות על מאבק האליפות וגם על הקרב על הטופ4. בדרבי הראשון העונה ניצחה האלופה 1:3 באיתחאד משערים של דויד סילבה, סרחיו אגוארו ואילקאיי גונדואן. מעבר לכך, הסיטיזנס מרגישים מאוד בנוח באולד טראפורד כשהשיגו חמישה נצחונות בשבעת המשחקים האחרונים.
מנצ'סטר סיטי מגיעה למשחק לאחר הניצחון החשוב 0:1 על טוטנהאם ביום שבת משער הבכורה של פיל פודן. הקבוצה של פפ גוארדיולה הצליחה להתאושש מההדחה האכזרית בשלב רבע גמר ליגת האלופות והיא יודעת שהיא תלויה בעצמה - אם תנצח בארבעת המשחקים שנותרו היא תחגוג אליפות שנייה ברציפות. כרגע, כשיש לסיטי משחק חסר - ליברפול במקום הראשון. ברמה המקצועית, הקבוצה חסרה את קווין דה בריינה הפצוע, אבל לא לירוי סאנה הוא זה שעולה במקומו אלא אילקאי גונדואן. פפ עלה עם שלושה בלמים, כשדווקא המחליפים זינצ'נקו וקומפאני קיבלו הזדמנות בהרכב הראשון. פרננדיניו חוזר להרכב ויקבל הזדמנות בהתקפה לצידם של סרחיו אגוארו וראחים סטרלינג.
מנצ'סטר יונייטד אוספת את השברים לאחר התבוסה 4:0 מול אברטון בגודיסון פארק ביום ראשון. למזלה של הקבוצה של סולשיאר, שמדורגת במקום השישי בטבלה, גם היריבות שמעליה, ארסנל וצ'לסי, לא הצליחו לנצח כך שהפער מהמקום הרביעי הנכסף הוא שתי נקודות בלבד. השדים האדומים נמצאים בכושר רע והפסידו בכל שלושת משחקי החוץ האחרונים. מנגד, הם הפסידו רק פעם אחת העונה בליגה באולד טראפורד - במחזור השלישי נגד טוטנהאם. גם סולשיאר בחר בהרכב הגנתי מפתיע, עם דרמיאן ולינדלוף מאחור ואנדראס פריירה במקום אנדר הריירה במרכז המגרש. גם פרד נוסף לקישור המעובה על חשבונו של רומלו לוקאקו.

הרכבים:
מנצ'סטר יונייטד: דויד דה חאה, מתיאו דרמיאן, אשלי יאנג, כריס סמולינג, ויקטור לינדלוף, לוק שואו, פרד, אנדראס פריירה, פול פוגבה, ג'סי לינגארד, מרקוס ראשפורד
מנצ'סטר סיטי: אדרסון, קייל ווקר, וינסנט קומפאני, אולכסנדר זינצ'נקו, אמריק לאפורט, פרננדיניו, אילקאי גונדואן, דויד סילבה, ברנרדו סילבה, ראחים סטרלינג, סרחיו אגוארו

מהלך המשחק
המשחק החל בלי הרבה הזדמנויות בשני הצדדים, אבל עם לא מעט היתקלויות ואפילו עבירות בדקות הראשונות. יונייטד לקחה יוזמה והחלה להפעיל לחץ על הרחבה של סיטי, בהתקפה נהדרת שהסתיימה עם בעיטה מרחוק של פוגבה - אבל הוא נעצר על ידי אדרסון. סיטי הגיבה בכדור נהדר של סילבה לסטרלינג, שבעט לשער כדור מסוכן. כריס סמולינג ניסה להרחיק, אבל הכדור שינה כיוון התגלגל לכיוון השער. דה חאה הציג אינסטינקטים מצוינים ועצר. בצד הנשי, ראשפורד שלח את לינגארד לכדור עומק נפלא אבל הבעיטה של החלוץ הלכה מעל השער. המשחק סוף סוף התעורר.

הדקות הבאות עברו בלי מצבים קרובים במיוחד, אם כי לשתי הקבוצות היו בעיטות לא רעות לכיוון השער. בדקה ה-43 סטרלינג וברנרדו סילבה הובילו התקפה נהדרת עם הנעת כדור מושלמת ממש בתוך הרחבה של יונייטד, אלא שדה חאה שוב היה עירני ועצר את הבעיטה האחרונה.

גווארדיולה העלה במקומו את לירוי סאנה, והשינוי היה מיידי. המשחק של סיטי הפך להיות מהיר יותר והחלטי יותר, ובדקה ה-54 גונדואן העביר כדור לברנרדו סילבה שעשה תנועה מצוינת לכיוון האמצע ושחרר בעיטה - שנעצרה רק ברשת. 0:1 לסיטי שכרגע שם אותה במקום הראשון. כרגע? סיטי לא רק עלתה למקום הראשון אלא הוכיחה שהיא ראויה לו. היא העלימה לחלוטין את יונייטד במחצית השנייה, ובדקה ה-66 טעות של פרד במרכז המגרש הובילה את הכדור לסטרלינג, שמסר לסאנה. האחרון היה חופשי ברחבה ובעט בקלות פנימה, קובע 0:2 מוצדק.