1. בפעם הראשונה העונה - אחרי 16 מחזורים - ירדה מכבי ת"א מכר הדשא מבלי שכבשה שער. זה לא קרה מאז הדרבי ב-24 במרץ אשתקד, שבו סיימה מכבי בתיקו מאופס מול הפועל ת"א, והספירה כמובן שלא כוללת את תוצאת ה-0-0 ללא הנקודות שהטיל בית הדין המשמעתי על הקבוצה בעקבות אירועי הדרבי. בסך הכל מדובר על 23 משחקים רצופים בהם כבשו הצהובים.

2. אחרי 17 משחקים רצופים בהם כבש, סיים ערן זהבי שני משחקים רצופים בהם לא עשה זאת. זה קרה לו לאחרונה בדיוק בתקופה בה מכבי ת"א ממעטת לכבוש. בשני המשחקים העוקבים אשתקד, סיימה מכבי בתיקו בדרבי ואחריו ניצחה את הפועל ב"ש 0-2. כלומר, מבאר שבע בבלומפילד ועד המשחק שלשום, לא חווה זהבי שני משחקים רצופים בלי לכבוש.

 

3. זהבי ובאר שבע. החמצת הפנדל של כוכב מכבי ביום שני היא הראשונה שלו מאז הפעם האחרונה שזה קרה לו - ב-9 בפברואר 2014 - מול אותה הפועל ב"ש, וגם אז עצר אוסטין אג'ידה את הפנדל של זהבי. מאז עמד שמונה פעמים על נקודת ה-11, פעמיים מול אותה הפועל ב"ש – בווסרמיל – ודייק.

4. אחרי רצף יפה של מחזורים בהם לא שוחרר אף מאמן מתפקידו, החל מבול של פרידות מכוערות. עד לשלב זה, אנחנו מונים כבר ארבעה מאמנים שהוחלפו מתוך ה-14 שהתחילו את העונה. בפעם הראשונה שני מאמנים מסיימים את תפקידם באותו מחזור. הפעם האחרונה שזה קרה הייתה בעונה שעברה, אז סיימו דרור קשטן מבני יהודה ואלי כהן מבית"ר ירושלים את תפקידם לאחר המחזור ה-11. לפני כן, זה קרה בעונת 2008/9, כשרן בן שמעון נפרד ממכבי ת"א ופרדי דוד מבני סכנין לאחר המחזור השמיני.

 

מתי קרה ששלושה מאמנים איבדו את המשרה שלהם באותו שבוע? תרשמו, עונת 1975/6. אחרי המחזור השמיני איבדו את משרותיהם ג'וני הרדי ממכבי חיפה, יחיאל מור ממכבי נתניה וגם שימעל'ה כהן משמשון ת"א. עכשיו לכו תשברו שיא כזה.

 

5. קריית שמונה ממשיכה להוביל את הטבלה במשך 14 מחזורים ברציפות ורחוקה תשעה מחזורים מהשוואת השיא - שהיא בעצמה מחזיקה בו - שעומד על 23 מחזורים בפסגה, זה קרה בעונת האליפות 2011/12. מה שהיא כן קרובה אליו, הוא הניצחון ה-100 שלה בליגת העל. כרגע עומדת קריית שמונה על 99 ניצחונות. אגב, יש לה רק 61 הפסדים. חסרים לה גם חמישה שערים כדי להגיע ל-300 שערים בליגה הבכירה.

 

6. שימו לב למוחמד גאדיר שכבש העונה תשעה שערים ב-14 משחקי ליגה (13 בכל המסגרות), ועשה זאת בשלושה משחקים ברציפות. שיא השערים לעונה עבור שחקן בבני סכנין עומד על 14 שערים, שיא שהשיג קוסטדין האזורוב בעונת 2011/12, כך שהוא על סף שבירה

7. ביום ראשון תארח מכבי חיפה את מכבי ת"א באצטדיון סמי עופר, למה שמכונה בעיני רבים כ-"קלאסיקו" של הכדורגל הישראלי, זאת מכיוון ששתי הקבוצות סוחבות איתן לאורך ההיסטוריה תבוסה דו מספרית על יריבתה. חיפה חטפה ממכבי ת"א ב-1949 את התוצאה 2-10 והחזירה לה ב-1988 את התוצאה 0-10. מה שעוד סוחבים הירוקים, זה רצף לא מחמיא של שמונה משחקים רצופים (שבעה בליגה), מבלי שהצליחו לנצח את הצהובים. הניצחון האחרון הושג בקריית אליעזר ב-17 בדצמבר 2012.

 

8. פדרו גלבאן לא כבש שני משחקים ברציפות, אבל 12 השערים שכבש עד כה העונה, מעלים את מאזנו ל-77 שערים במדי בני יהודה, והוא השתווה לאלון מזרחי. שער נוסף של גלבאן יציב אותו במקום השלישי בכל הזמנים. כעת הוא רחוק 14 שערים מזכי מזרחי שבמקום השני ו-89 שערים מאהוד בן טובים בראש רשימת הכובשים.