אייל ברקוביץ' התפטר הבוקר מתפקיד המנהל המקצועי של הפועל תל אביב, ובחלוף השעות החלו התנצחויות בין מקורבי כל הצדדים – על כן כינסה הפועל תל אביב מסיבת עיתונאים שמטרתה הייתה להרגיע את הרוחות בכל היום הסוער ולמען הבהרת פני הדברים כפי שרואים במועדון.

בארי בן זאב, שמונה רק לפני כשלושה שבועות ליו"ר המועדון אחרי שנבחר לתפקיד על-ידי עמותת 'האדומים', אמר בפתח דבריו: "כאוהד של הפועל ת"א מזה 45 שנה, המצב של הקבוצה כואב לי. לא חידשתי שום דבר כשאמרתי שמצב הקבוצה לא טוב. כדי לפתור את הבעיות, ניהוליות, כספיות ומקצועיות, צריך ללמוד כדי שלא לטעות פעמיים".

 

"בעלי המניות לא מתערבים בניהול השוטף. בעלי המניות מינו את ברקוביץ' בקיץ ונתנו לו יד חופשית לנהל את המועדון, לא רק בנושאים המקצועיים, וכשאני הגעתי באופן טבעי חלק מהסמכויות הועברו עליי, בעדינות ובשלבים".

"ההתפטרות של אייל הובילה אותנו למצב חדש, שיאפשר למועדון להתנהל כמו כל מועדון מכובד בארץ וברמה גבוהה יותר מאשר ההתנהלות בשלוש השנים האחרונות" המשך ואמר בן זאב, "החגיגה אני חושב נגמרה והולכת להיגמר, אבל בכדורגל הדבר הכי חשוב זה שהכדור ייכנס. ברור שאני לא צריך להבקיע שערים ושיש גם מקרים שמועדון כדורגל מתנהל כמו שצריך וטועים בבחירת שחקנים ולא הולך, זה ניהול אחר בכדורגל ויש הרבה צירופי מקרים, אבל כשאין ניהול ברמה של מועדון, ויש תככים והדלפות ואין יד מכוונת, אין בכלל סיכוי שיהיה כדורגל טוב. ננסה לטפל בדברים האלה".

 

היו"ר גם שטח את משנתו בנוגע לניהול הקבוצה ומצבה הכלכלי: "המודל הכלכלי שלנו צריך להיות מה שעשתה אתלטיקו מדריד. היא מתמודדים עם ברצלונה וריאל מדריד, קבוצות עשירות ממנה, בהצלחה רבה. אין לה מספר אליפויות כמו ריאל וברצלונה, אבל היא חיסלה גרעון של 300-400 מיליון יורו תוך כמה שנים ואנחנו לומדים איך הם עשו את זה".

 

כהמשך ישיר לפסקה לעיל, הבהיר גם בנוגע לחיפוש בעלים להפועל ת"א: "הסיכוי למציאת רוכש ישראלי הוא נמוך. בארץ זה לא כבוד גדול להיות בעלים של קבוצת כדורגל ובעלי הון לא מתלהבים להחזיק קבוצה. הסיכוי היחידי הסביר למצוא בעלים שיחזיק את הקבוצה זה בעלים זר עם גישה לספורט, ליהדות ולציונות".

לקראת סוף דבריו התייחס באופן ישיר למנהל המקצועי שהתפטר: "אייל ברקוביץ' הגיע בקיץ וקיבל את המפתחות, בהתחלה כמנהל המקצועי ולאחר עזיבת עידו חג'ג' הוא עשה כמיטב יכולתו ואני כיו"ר הפועל תל אביב רוצה להודות לו כי לא היה מישהו אחר שיעשה את מה שאייל עשה".

 

"בסופו של דבר יש עבודת צוות ולא עובדים לבד. מי שאומר שהוא עובד לבד לא מבין בניהול" אמר בן זאב על המנג'ר שעזב, "אני חושב שאייל מחוסר ניסיון לא ידע לעבד בצוות וזה חלק מהתאקלים ומאי ההבנות שהיו. הוא לא היחיד שהדליף, אבל כל התוצאות האלה הובילו למצב לא רצוי".

 

הפועל ת"א לא נראית טוב והמקום בליגה לא סימפטי, התוצאה לא מספיק טובה אבל לא פיטרנו את אייל. לא הייתה לו סבלנות ואנחנו מקווים שהימים הבאים יהיו יותר טובים. אני לא מתכוון להיכנס לכל מסע ההדלפות מה נכון ומה לא, אני חושב שפורסמו היום פרטים שבגדול נכונים ומתארים את השתלשלות העניינים. חבל לי שהסיום של אייל, שעשה דברים גדולים בתור כדורגלן וספורטאי, לא היה כמו בחודשים הראשונים".

 

כמו כן אמר על מעמדו של המאמן הנוכחי: "אסי דומב לא מפוטר. אם אני אגיד שהוא ימשיך עד סוף העונה זה לא רציני. גם אייל אמר שהוא יישאר עד סוף העונה ובסוף דרש לפטר אותו. הוא יהיה על הקווים בשבת".

"אני לא תמכתי בפיטורים של דומב כמו שכתבו באתרים, לי יש היסטוריית ניהול של עשרות שנים ואני לא תוקע סכינים בגב. כשאני לא רוצה מישהו אני מזמין אותו ואומר לו את זה בפנים. זה סגור שהוא לא יפוטר וכרגע לא ממנים אף אחד במקום אייל ברקוביץ'. מעריך שיהיה ככה עד סוף השנה, יש לנו תכניות לעונה הבאה אבל זה רחוק מלהיות סגור".

 

בן זאב משמש כאחראי על הצד הכלכלי בהפועל תל אביב ואין לו כל חלק בנעשה בפן המקצועי בוולפסון. מינויו ליושב ראש המועדון הגיעה לאחר שעמותת 'האדומים', המחזיקה ב-20 אחוזים מהבעלות על הפועל תל אביב, הבהירה כי יש לשדרג את מעמדה בהנהלת המועדון.