בסוף השבוע יערך באנגליה מחזור שמינית הגמר בגביע. הפרמייר-ליג, עם כל הכבוד הראוי לה, תפנה פעם נוספת את לוח הזמנים של סוף השבוע לטובת המפעל המסורתי. מנצ'סטר יונייטד תצא בחששות כבדים לפרסטון, וארסנל - למרות שמחכה לה משחק בליגת האלופות באמצע השבוע ולמרות היותה הקבוצה הביתית - תיקח במלוא הרצינות את יריבתה מהליגה השנייה, מידלסברו.

העיניים יהיו נשואות כמובן לאצטדיון ואלי פארייד, שם תנסה ברדפורד סיטי להדיח גם את סנדרלנד, אחרי שהעיפה את צ'לסי. האצטדיונים יהיו מלאים, הטלוויזיה תהיה שם במלוא כוחה, ההימורים ירקיעו שחקים. עוד סוף שבוע של מסורת ודרמה.
בישראל, הגביע נדחק הצידה וההתאחדות מתייחסת אליו כאל ילד חורג וטורדני. המשחקים נערכים באמצע השבוע וזוכים לתשומת לב מינורית. רצוי שההתאחדות תשקול לחקות את האחות הגדולה מאנגליה ולשחק בסוף השבוע. באנגליה מתקיימים לא מעט מחזורי ליגה באמצע השבוע, אבל בכבוד ובמסורת של הגביע לא נוגעים, ומפנים לו את ימי שבת.

ראוי גם שההתאחדות תרד מהר מאוד מהרעיון האווילי של שיטת המשחקים הכפולה ברבע הגמר. את מי מעניין שעפולה כפתה תיקו על מכבי פ"ת אם יש גומלין? ואיזו חשיבות תהיה למשחק שבו תארח הפועל ב"ש את יבנה, שהובסה במשחק הראשון? תראו את מה שקרה כאן בשמינית הגמר: דרמה באשקלון, הדחות של נתניה וסכנין והרבה נחת לקבוצות מהפריפריה שקיבלו הזדמנות הוגנת, כפי שנועד מפעל גביע לתת.
אבל למה להתלונן, כשאצלנו מזלזלים גם במפעל החשוב יותר, הליגה. ולא בסתם משחק שולי, אלא במשחק החשוב ביותר, משחק העונה בין מכבי ת"א וקריית שמונה. רק אצלנו יכולים לקום חמישה ימים לפני משחק כזה ולהתחיל לדבר על הזזה ליום אחר. רק אצלנו יכולים לעסוק בסוגיה המוזרה הזאת, מכיוון שלאחד מזכייני השידור יש סכסוך עם איגוד הכדורסל. איפה ההתחשבות באוהדים? בצופי הטלוויזיה? אין לי אלא לפטור אתכם במילה אחת: חאפרים.
***
ועוד מילה: ביום ראשון יתקיים בטדי משחק ללא קהל. בית"ר ירושלים מתכוונת לנגן, גם בערב הזה, את ההמנון הלאומי. היציעים יהיו ריקים, ועל הדשא תעמוד קבוצה ששחקניה ממילא לא שרים את התקווה. אולי מישהו מוכן למנוע את הביזיון ולהציל את כבודו של ההמנון הלאומי, לפחות בפעם הזאת?