במכבי תל אביב פועלים מאחורי הקלעים למנוע משחקני הקבוצה הבכירים שלא להגיב "דרך מקורבים" ,על האמירות ההזויות של המאמן פאקו אייסטראן בנושא ההרכב ושיטת המשחק ההתקפית כביכול אתמול נגד הפועל קריית שמונה.

במועדון יש מי שטוען כי הבעלים מיץ' גולדהאר משהה את הגעתו לישראל והדיווחים שהוא מקבל מגורמים במועדון על ההתנהלות של המאמן הבסקי אינם ערבים לאוזניו.
 בקבוצה מדברים בשיחות סגורות על "איבוד הקבוצה וחדר ההלבשה". מקורב למועדון אמר הבוקר "פאקו איסטראן הוא לא מוריניו ולא אלכס פרגוסון. מאמן שמדבר רק על כוכביו ולאחרונה הופך אותם לעוד שחקנים בשורה הארוכה לא יכול לשרוד, כשהדברים מתפרשים כביקורת לכאורה. מי הוא שישווה ויגיד שמסי ורונאלדו הם לא במכבי תל אביב. הוא הוציא בהתנהלות שלו את חדוות המשחק מערן זהבי ואתמול גרם לגילי ורמוט לרעוד על המגרש כמו נער שעלה מהנוער לבוגרים".

בקבוצה מצפים שהמנהל המקצועי ג'ורדי קרויף יקיים בדחיפות שיחה עם פאקו אייסטראן ויעמיד את המאמן על מקומו. בנושא ההדלפות מתוך האימונים על ההרכב והמערך הטקטי, יש מי שטוענים כי מאמנם אחרים קיבלו כבר מידע דומה וידעו לשתוק ולשמור סוד, ולא חשפו את הגורמים מהם קיבלו את המידע. ברק בכר ורוני לוי לא שמרו על הפה.
הטענות הם לחלק משחקני הקבוצה אשר בשיחות תמימות וחבריות עם סוכניהם או שחקנים איתם הם בקשר יום יומי "פתחו את הפה" כשביקשו לפרוק כאב ודברים שעל ליבם.
בקבוצה נשמעה ביקורת על הבלם איתן טיבי שמשך בחולצתו של שמעון אבוחצירה וכמעט גרם להפסד הקבוצה בדקה האחרונה. במכבי ת"א אומרים שמשחקן וותיק עם ניסיון כה רב מצפים לחשיבה אחרת על כר הדשא, בטח שלא לאיבוד כיוון של שחקן טירון.