את המאבקים מול מכבי חיפה, טל בנין מעולם לא שכח. ב-7 במאי 2005 הגיע בנין במדי בית"ר ירושלים לקריית אליעזר. זו לא הייתה עונת שיא של הקשר הוותיק, אז בן 34. רק 12 משחקים שיחק בנין באותה עונה במדי המנורה, אך המשחק מול הירוקים היה קרב שלא נשכח.

רוברטו קולאוטי העלה את חיפה ליתרון בפתיחה, בית"ר הפכה במחצית השנייה במשחק שהיה כולו השתוללות של בנין במרכז השדה - זכר לעשרות שנים של מפגשים מול הירוקים במדים האדומים-שחורים. קריית אליעזר מול קריית חיים.
המגרש בקריית חיים עדיין עומד על תלו ובנין הוא אחד מיצירותיו של המקום המוזנח אך שוקק חיים. הפועל, נרגשת בצלמו של המאמן שלה, תפגוש מחר את מכבי, שקטה כמו המאמן שלה.

למכבי יתרון אחד גדול: ההרכב הקבוע. זה נשמע חסר היגיון, אך לפתע פתאום, אחרי חודשים ארוכים, חלה סוף סוף התייצבות במכבי חיפה. אלעד גבאי ואביחי ידין שכבר היו בדרך החוצה הם חלק מהנוסחה המנצחת שאליה הגיע מרקו בלבול: אברהם פאס ואוראל דגני מאחור, ידין ומדו קמארה באמצע, ויוסי בניון מעל.
רק שמחר בנין יצמיד לבניון שחקן שינסה לשתק אותו. אולי יהיה זה עידן גולן, לירן סרדל או רועי שוקרני, אבל לבטח יהיה זה מישהו שצמח בקרית חיים.
אלא שבהחלט ייתכן שכדי להפתיע עם מהראן לאלה וחמדי סליחי בחוד, תפתח הפועל חיפה עם מעוין שחקנים במרכז, כשאור אוסטוינד מאחורי שני החלוצים. במקרה כזה מכבי תהיה חייבת לרווח ולנצל את היתרון באגפים. רק שלמרקו אין כל כך אגפים.
חן עזרא מימין ואלירן עטר בשמאל הם שחקנים שמחפשים כניסות לאמצע, ושם כאמור הם ייתקלו מחר בנעילה באדום.
שלושה ניצחונות, שלושה הפסדים ותיקו הם מנת חלקה של הפועל רעננה בשבעת המשחקים האחרונים. חוסר יציבות? דווקא לא. מדובר באחוזי הצלחה שמובילים לפלייאוף העליון הנכסף, אך מחר רעננה תהיה חייבת ניצחון, והאיש שלה ממכבי חיפה, חיים סילבס, יהיה לשבוע אחד אדום כולו: רעננה והפועל חיפה.
לגבי סילבס, הרי שהפרסומים בשבוע שעבר על מעבר אפשרי שלו לקריית שמונה עשו לקבוצה שלו את מה שעשו הפרסומים לברק בכר. הקריה זוללת המאמנים הפכה למרכז העיסוק במאמניה, והתוצאות פגעו, כמו תמיד, בתוצאות של אלו שעוסקים בהם.
סילבס נסחף ונפגע, ומחר מול בית"ר יהיה זקוק לטקטיקה ברורה כדי לעצור רביעייה קידמית שעד לפני שנתיים הייתה כולה בליגה הלאומית: עומר אצילי, איציק כהן, לידור כהן ושלומי אזולאי. יחד עם מכבי ת"א, לרעננה אחת משתי ההגנות הטובות בישראל. מולה תופיע מחר ההתקפה המלהיבה בישראל.
מנגד, טכניקה, רעננות, משחק לעומק וראש למעלה - כל התכונות הללו מאפיינות את הרביעייה של בית"ר. הצלע החמישית, ליביו אנטאל, אומנם קצת צנום יותר, אך כאילו נתפר למידות של הכדורגל הישראלי ולחלומותיהם של אוהדי בית"ר. לא פחות מ-15 שערי ליגה הוא כבש מעמדת הקשר השמאלי לזכות ואסלוי הרומנית, ונראה שהגיעה לארץ מהדורה מלהיבה של ג'ובאני רוסו/סיאד חלילוביץ/אישטוואן האמר.