אתם תפסידו נגד בלגיה, אין לי ספק בכלל", אמר הבחור המקועקע - שבדיוק סיים לבלוס סנדוויץ' בפינת האירוח של אצטדיון סמי עופר - שעה אחרי מפח הנפש נגד וויילס. "ביכולת הזו, ישראל לא תעפיל לאליפות אירופה. אין צ'אנס. האמנתי לפני המשחק שתוכלו, אבל עכשיו? ממש לא".

 

 

חלוץ העבר הוולשי, האיש הכניס בעיטה בפרצופו של אייל ברקוביץ', מיסטר ג'ון הארטסון, התחיל לדבר מבלי שאפילו שאלתי. עשה רושם שסחב איתו מטען כבד, שביקש לפרוק אחרי מה שראה על כר הדשא. "חבל, הייתם במומנטום. שלושה ניצחונות משלושה משחקים", הוא פתח במתקפה. והוסיף: "משחק בית שבו הייתם מסוגלים לשבור שיאים, עם קהל טוב ומצב רוח נפלא, אבל זו יכולת רעה, אתה יודע מה? מבישה. אסור לקבל יכולת כזו. המאמן שלכם צריך לקחת אחריות, הוא הגורם העיקרי לתבוסה".

 

למה אתה מתכוון?

"בחייך, איזו הכנה טקטית הוא עשה? עבודה איומה. אני לא מבין איך נותנים לגארת' בייל לשחק ככה. בלתי נתפס. ברצלונה שמרה עליו - וישראל לא. תשאל את בייל, אף פעם לא היה לו משחק כל כך קל. הרי ידעתם שיש לנבחרת שלנו שני שחקנים מהירים בשפיץ, מישהו ניסה להתמודד איתם או להקשות להם את החיים? ואת זה אומר לך וולשי שרצה שהנבחרת שלו תנצח, הייתי משוכנע שזה יהיה הרבה יותר קשה. משחק חוץ, אצטדיון מלא. אתה יכול להסביר לי מה איתן טיבי עשה?".

 

גוטמן. "הכנה טקטית איומה"

 

לא הרבה

"אני שואל ברצינות, מה הוא עשה? כשהוא הכשיל את בייל בשער השני הוא אפילו לא ידע מה המיקום שלו. שתי דקות אחר כך הוא חסם את בייל כדי לקבל צהוב שני, תגיד אתה לא רוצה לשחק?, הוא פונה בגוף שלישי לטיבי וממשיך: "זה צהוב שני, אדום, בלי ויכוח בכלל. כמה נאיבי אפשר להיות? אתה לא יכול לשחק מול בייל עם עשרה שחקנים, במשך ארבעים דקות - הוא יהרוס אותך. אתה שחקן נבחרת, מה אתה עושה? אם הייתי המאמן, הייתי יוצא מדעתי, בחייך, תירגע. טיבי צריך להיכנס לחדר ההלבשה, לעבור שחקן שחקן, ללחוץ יד לכולם ולבקש סליחה על הטיפשות שהפגין".

 

אצלנו התאכזבו מכוכבים כמו ערן זהבי.

"לא הייתה לכם נוכחות של נבחרת. טיבי איטי מדי וטל בן חיים (הבלם) מבוגר מדי: היה שחקן טוב, אבל מעבר לשיא. את זהבי הוציאו כי הוא לא הסתדר עם הקצב, שחקנים כמו לדלי הרגו אותו. עומר דמארי לא עשה כלום. יש לכם שחקנים ברמה, אבל הם צריכים שיפור עצום ביכולת כדי להצליח. נראה שבאיזשהו שלב גם הקהל כבר התייאש".

 

טיבי. "איטי מידי"

 

בחור נחמד הארטסון. לא מעט אנשים ביקשו לעשות איתו סלפי למזכרת. אחד הצלמים ביקש בצחוק שישחזר על חברו את בעיטת הוולה ההיא, אבל הארטסון חייך וענה: "זה היה לפני עשרים שנה. היום אני זקן יותר, חכם יותר ויש לי חמישה ילדים. ארבע בנות ובן".

 

נהנית מהביקור בישראל?

"היה כיף. אנשים פתוחים, ארץ חמה. פגשתי את ברקוביץ' לארוחת צהריים והיה מאוד נחמד. אייל הוא טיפוס אמיתי. יש חלק שאוהבים אותו וכאלה שפחות, אבל אלה החיים. גם אני ככה, חלק איתי, חלק נגדי".

 

בחייך, מי לא אוהב אותך?

"האמת שמעט. אני מאוד פופולארי".