הפועל באר שבע זכתה אמש באליפות היסטורית בכדורגל. המאמן ברק בכר, שדמע בסיום משחק ההכתרה מול בני סכנין, חגג הבוקר (ראשון) את הניצחון בראיון לניסים משעל ב"רדיו ללא הפסקה 103FM", כשעל הקו גם רינה מצליח, אוהדת הקבוצה. "היה לחץ מאוד מאוד גדול, במיוחד אחרי ההפסד לחיפה", סיפר בכר. "אחרי שכולם כבר הכתירו אותנו לאלופים, פתאום באנו ופישלנו וכולם כבר בעיר ראו את התסריטים ששוב פעם באר שבע לוזרית ושוב פעם זה לא יקרה. זה היה מאוד מלחיץ. וגם כשאנחנו עושים עונה אדירה, לוקחים נקודות בקצב מטורף, אתה מנצח ומנצח, ופתאום הפסד אחד ואתה יכול לאבד את זה, כי יש קבוצה אדירה שמתחרה איתך, ואז (בסיום) הכל עבר בראש".



"זה מעבר לתואר, זה מעבר לאליפות, זאת עיר שלמה, שמחכה כל כך הרבה זמן, ויש לך פה אחריות מאוד גדולה", אמר בכר. "אני, כמה שאני קר רוח ואדיש, היה לי מאוד קשה ביומיים האחרונים לפני המשחק, כי זו עיר שלמה שתלויה בך, תלויה בשחקנים, ואין, אתה לא יכול לאכזב. אין משהו אחר חוץ מלעשות את זה, כי אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה אם זה לא היה קורה. הכל עבר בראש. ובסוף אתה כבר יודע שזה שלך, והכל הולך כל כך קשה, ואתה כבר לא שולט, הכל מתפרק, הכל עובר בראש, כל העונה הקשה הזאת, והאווירה הזאת מלחיצה, ואז זה קורה. יוסי אבוקסיס (מאמן בני סכנין) אמר לי ליהנות, הוא יודע מה זה להרגיש אליפות, הוא אמר לי שמגיע לי ושמגיע לנו ושאיהנה מזה. אני מעריך את זה. הוא בא לי בדיוק במקום".





"לא נלחצנו מהגול שספגנו"


עם פתיחת המשחק עלתה בני סכנין ליתרון משער מוקדם. "התחלנו טוב את המשחק, הרגשתי מהתחלה שאנחנו באים, ושאנחנו לא עם רגליים כבדות, ואנחנו מוכנים מנטאלית למשחק הזה", אמר בכר. "להגיד שזה (השער של סכנין) היה משמח? ברור שלא, אבל לא היה לי ספק בכלל שנהפוך את התוצאה, כי הרגשתי את השחקנים. וגם אחרי הגול שספגנו המשכנו לשחק את המשחק שלנו ולא נלחצנו. היינו מאוד שקטים, למרות שזה המשחק של החיים שלנו, למרות הפיגור הזה, וחזרנו כמו גדולים. המשכנו לשחק והגענו למצבים וזה הדבר הכי טוב שאני לוקח מזה".



מצליח ציינה שלאורך העונה ידעה הפועל באר שבע להיחלץ ממשברים. "אי אפשר לנצח כל העונה, ובכל עונה יש עליות וירידות", הדגיש בכר, "יש פה מערכת מאוד בריאה שיודעת להתעלם מכל מה שמסביב, יודעת להתנתק ולהתעסק בעצמה. זה בראש ובראשונה מתחיל מאלונה (ברקת) כמובן, שהיא הפנים של המועדון הזה. המועדון הזה נראה בדיוק כמוה, מנוהל טוב, שקט, מתעסק במה שצריך, ולא במסביב. הכי קל ליפול לסחרור הזה של התקשורת, שמנסה, וזה בסדר, זה התפקיד שלה, מנסה כל הזמן לחפש דברים פחות טובים. התעסקנו בעצמנו, ואנחנו מתחילת השנה מצהירים שאנחנו תלויים בעצמנו, כי יש פה ניהול טוב, יש פה קבוצה טובה, יש פה סגל שחקנים שהוא הכי טוב שיש מבחינתי, ואני שמח שלמרות שהיה כמה תקלות בדרך הצלחנו ישר להרים את עצמנו, הרבה בזכות המערכת שמסביב".



באר שבע השיגה השנה מספר נקודות גבוה במיוחד, 83, כשהיא מקדימה רק בשתי נקודות את מכבי תל אביב. "אנחנו 29 משחקים לא מפסידים, מתוכם מנצחים 22, אני לא זוכר כבר כמה, ומהפסד אחד אתה יכול פתאום לאבד את זה, זה מטורף", ציין בכר. "זה שתי קבוצות שנתנו פה מספרים שבכל עונה ממוצעת היינו כבר אלופים בתחילת הפלייאוף, וזה קשה. מצד שני, זה גם הופ אותך דרוך אותך, כי אתה יודע שאין מקום לטעויות, אז כל משחק אתה חייב לבוא ולנצח. מצד שני זה גם מתיש, כי אתה מנצח ואתה לא מרגיש בטוח, כי יש קבוצה שנותנת פייט אדיר. מכבי תל אביב עשתה עונה אדירה, צריך לפרגן להם גם".



משעל ציין את אווירת הפרגון הכללית לבאר שבע, בקרב כלל אוהדי הכדורגל בישראל והציבור כולו. בכר הסכים: "בגלל ההתנהלות של המועדון הזה, שלא מתעסק בדברים מלוכלכים, ולא מתעסק בשטויות, אלא באמת בעצמו, ובמה שצריך לעשות, ואנשים בבית מתחברים, מחברים לאמת, לא לדברים פחות (טובים)". המאמן לא שכח את המועדון בו גדל והוסיף: "הייתי בקרית שמונה 11 שנים, שבע שנים שחקן, שנה מאמן נוער ועוזר מאמן עם תואר האליפות, ושלוש שנים מאמן ראשי. למרות שזה הסתיים בטונים קצת צורמים, אני לא שוכח שבקרית שמונה הפכתי להיות מאמן. קיבלתי שם המון, גם נתתי המון, ויש לי שם המון חברים טובים. מאוד שמחתי שלמרות עונה קשה הם הצליחו להישאר בליגה. אני בקשר שם עם המון אנשים, והיה חשוב לי שהם יידעו שאני מעריך את מה שקיבלתי שם". "כל הזמן שואלים אותי מה יהיה בשנה הבאה. אנחנו צריכים ליהנות, עבדנו כל כך קשה. אנחנו רוצים כמה ימים קצת לחגוג וליהנות. מגיע לנו. תאמינו לי שנעשה את ההכנות הכי טובות לעתיד", סיכם בכר.




עריכת וידאו 103FM: אסף נבו