1. אפשר לקחת את פסלון החסינות מג'ורדי קרויף. קצת ללכלך מיד עם היציאה לפגרה? שלא תטעו, זו תהיה זכות גדולה אם הוא ימשיך במכבי ת"א, אבל העונה הזו היא קריאת השכמה. הלו, הפאשלה הבאה לא תתקבל בסלחנות.



זה לא קשור לעובדה שהאלופה היוצאת סיימה ללא תארים. קורה, ובהחלט מתקבל על הדעת. רק שקרויף חייב להבין כמה דברים כדי שהלחץ על כסאו לא יגבר בסביבות ערב פסח 2017. המנהל המקצועי זקוק נואשות לאיש מקצוע יציב בעמדת המאמן. לא משנה כמה בוס וסוזה שיחקו אותה ושדרגו את עצמם במשרה נחשקת, מכבי ת"א לא יכולה להרשות לעצמה להחליף מאמן כל עונה. 
 
כל מועדון מצליח בונה דרך. צריכות להיות לו תוכניות ארוכות טווח, בטח אם הנוסחה עובדת. אי אפשר להתחיל כל פעם מחדש. זאת אומרת אפשר, אבל שלא יתפלאו שמזנבים מהם תארים ואימפריות נבנות לצידם. 
 

הרי זו לא הפתעה שהפועל ב"ש זכתה באליפות. בליגת העל הישראלית יש סופרסטאר אחד, ושאר השחקנים פחות או יותר באותה רמה. מליקסון, בוזגלו, בן חיים, מיכה. קחו את הזמן בכדי למצוא את ההבדלים. מספיקה סטייה קלה מהמסלול בכדי שתגיע הנפילה הכואבת.
 
קרויף לא הצליח לייצב את עמדת המאמן. הקבוצה לא פגעה עם זרים. עוד עונה כזו, וגם האליפות הבאה יכולה ללכת דרומה, צפונה. הרי רעננה שוב תגנוב נקודות יקרות.
 
קרויף חייב להבהיר למי שבא שמכבי ת"א היא לא ברירת מחדל. הוא חייב להוסיף מהירות להגנה בעונה הבאה, ואם זהבי יישאר, כדאי שייצרף  באופן דחוף חלוץ שזוכר להבקיע שערים ולא רק מומחה על הנייר. ההולנדי־קטאלוני עוד עשוי לגלות שהחיים בתל אביב יכולים להפוך לסיוט. 

2. לא ברור מי יפיק תועלת מהשידוך הנרקם בין מכבי ת"א ליוסי בניון, ואני מתכוון לשני הצדדים. אין ספק שמה שיש לבניון, גם בגילו המתקדם, יש למעט שחקנים. אבל בל נשכח שהוא סניור בן 36, הרבה פחות טוב מבעבר, והכי מטריד: הוא מתקשה להתרגל לסטטוס. בניון רוצה לשחק בהרכב ושואף לחזור לנבחרת. הוא שחקן שאף פעם לא קיבל בהבנה ספסול או פיחות במעמד ואם בחיפה הורידו אותו דרגה, נראה אותו מסתדר במכבי ת"א עם מאמן זר שלא עושה חשבון.
 
בניון יכול להיות שחקן קלאץ' שעולה מהספסל בדקה ה־60, או אחד שמכריע משחקים בדקות הסיום, אבל בקבוצה שמכוונת לדגם האירופי חייבים לחשוב על משהו מרענן ולא לחזור במכונת הזמן. הדבר האחרון שמכבי ת"א צריכה בעונה הבאה אלה כותרות שליליות ואווירה רעה כמו זו שריחפה העונה סביב השאלה 'בניון, לאן?'.
 
3. אולי בהזדמנות זו נזכיר למכבי חיפה שכמה שבועות אחרי שהיא הביסה את מכבי ת"א 0-10, ב־1988, אותה תל אביבית חבוטה זכתה בגביע כשניצחה את האלופה, הפועל ת"א, 1-2. סתם לידע כללי.
 
שמעתי כבר מישהו שמציע לתת לחן עזרא עונה נוספת וצ'אנסים לכמה מהמתנדנדים. לא, למהפכה אמיתית זקוקה המערכת. הגביע אמור להיות טקס חגיגי לסיום עידן. אסור לשכוח שלמרות הניצחון, חיפה בקושי עברה שלשום את החצי ובמשך רוב הזמן, ובצדק, התגוננה. אם היא רוצה להיות חזקה כמו מכבי ת"א, היא עדיין צריכה לאכול 20 טון תפוחי אדמה. ולכן תואר אחד ופגישה מאושרת עם הנשיא לא מבשרים על סוף המבול.